STING:PSY_Kx Psychology - Course Information
PSY_Kx Psychology
STING ACADEMYwinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/0/12. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Daniela Kolomazníková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. David Král, Ph.D.
Katedra aplikovaných disciplin – Rektor – STING ACADEMY - Timetable
- Sat 26. 9. 8:30–12:00 Posluchárna E, Sat 24. 10. 12:30–16:00 Posluchárna E, Sat 7. 11. 8:30–12:00 Posluchárna E
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Financial Controlling (programme STING, B-HPS)
- Organization and Management of small and medium sized firms (programme STING, B-EKM)
- Taxation (programme STING, B-HPS)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na získání základních poznatků z oblasti komunikačních dovedností, které jsou nezbytné k efektivní komunikaci nejen se zákazníky, ale také uvnitř podniku. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy komunikace a prezentování. Po absolvování předmětu bude student schopen prezentovat uceleně vlastní názory a návrhy a argumentovat v následné diskuzi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti po absolvování tohoto kurzu budou: - rozumět principům komunikace a aktivně ovlivňovat průběh komunikace - schopni vysvětlit příčiny a důsledky (časté) protichůdnosti cílů v komunikaci - vědět, proč je nezbytné jasně a efektivně komunikovat nejen v rámci podniku i mezi podniky a lidmi navzájem - rozumět základním problémům, které řešíme v rámci komunikace a prezentzace - umět navrhnout vhodný obsah a formu komunikace - rozumět aktuální trendům a výzvám při prezentování - chápat možnosti a omezení aplikace různých komunikačních strategií
- Syllabus (in Czech)
- 1. Historie a vývoj komunikace, předpoklady a cíle komunikace, komunikační bariéry a principy 1. komunikace 2. Vymezení mezilidské komunikace, funkce komunikace, styly mezilidské komunikace 3. Neverbální komunikace 4. Naslouchání jako součást komunikace 5. Charakteristiky zdravé komunikace. 6. Asertivita, vymezení asertivity, typy sebeprosazení, manipulace, asertivní práva, základní 7. asertivní techniky. 8. Vyjednávání (kdy vyjednávat, pravidla správného vyjednávání, styly) 9. Konflikty, strategie řešení konfliktů, jednotlivé fáze konfliktu, typy konfliktů, rozlišení rovin 10. konfliktu (spor vs. problém), Thomas-Kilmannova typologie řešení konfliktů, zásady 11. řešení konfliktů 12. 8. Typologie osobnosti ve vztahu k manažerské praxi, základní složky osobnosti: charakter, 13. schopnosti, motivace, temperament, typologie temperamentu (Eysenck), typologie základní přehledy (Jung, DISC, Manažerská typologie, Lumina atd.) 14. 9. Styly vedení, charakteristiky leadera a manažera, typologie stylů vedení a prodejního chování typologie interpersonálního chování (Leary), typologie v rámci pracovních náborů a fungování (Hogan, BIP, Gallup) 15. 10. Týmová práce, zásady týmové práce, kooperace, stadia vývoje tmu, dynamika v týmu, výběr 16. členů týmu, týmové role (Belbin). 17. 11. Řečník a posluchač 18. 12. Prezentační a komunikační dovednosti.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava, praktické nácviky
- Assessment methods (in Czech)
- esej, videotrénink
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2020/PSY_Kx