S_BR_ZMA_k Basics of Marketing

STING ACADEMY
winter 2025
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Denis Drexler, Ph.D. (lecturer)
Ing. Julie Holendová (lecturer)
Ing. Miriam Habibi (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
STING ACADEMY
Timetable of Seminar Groups
S_BR_ZMA_k/01: Sat 27. 9. 13:00–16:10 BR Učebna 07, Sat 25. 10. 13:00–16:10 BR Učebna 03, Sun 2. 11. 13:00–16:10 BR Učebna 09, Sun 14. 12. 8:45–11:55 BR Učebna 10, M. Habibi
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Syllabus (in Czech)
Přednášky:
1. Úvod do marketingu (základní pojmy, historie, vymezení marketingových přístupů, marketingový mix 4P / 4C / 4E)
2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní prostředí)
3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, černá skříňka spotřebitele, spotřebitelské generace aj.)
4. Segmentace trhu (přístupy k trhu, princip segmentace, skupiny zákazníků, charakteristika zákaznických skupin, targeting, positioning)
5. Marketingový výzkum (vymezení možností výzkumu, typy výzkumů, využitelnost výzkumu v praxi)
6. Produkt (marketingové vlastnosti produktu, úplný produkt, životní cyklus produktu, analýza portfolia produktu)
7. Cenová politika (cenová strategie při zavádění nového výrobku na trh určení ceny dle cena vs. kvalita), časté chyby v cenové politice, postup stanovení ceny)
8. Distribuce (distribuční cesta, distribuční struktura, distribuční funkce, distribuční úrovně a formy, nakupování na internetu v ČR)
9. Propagace – 1. část (význam integrované marketingové komunikace, cílové skupiny marketingové komunikace, komunikační modely, nástroje marketingové komunikace)
10. Propagace – 2. část (reklama, podpora prodeje, přímý marketing, public relations, osobní prodej, sponzoring, reklamní plán)
11. Digitální marketing – 1. část (globální digitální růst, trendy digitálního marketingu, přehled nástrojů digitálního marketingu, internetová reklama, vývoj internetové reklamy v ČR)
12. Digitální marketing – 2. část (search marketing, e-mail marketing, virální marketing, sociální média, mobilní marketing, další trendy digitálního marketingu)
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2025/S_BR_ZMA_k