B_BA_MKPS Media Campaign in the Context of Corporate Strategy

NEWTON University
winter 2023
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (seminar tutor)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (alternate examiner)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení mediální kampaně, a to zejména v kontextu podniku a jeho strategie. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti mediálních kampaní, nástroji a postupy, které jsou základem pro naplnění podnikové strategie v prostředí médií a pochopení důležitosti vhodně realizovaných kampaní s důrazem na zákazníka – cílovou skupinu. Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu, marketingové komunikace a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na tvorbu mediálních kampaní. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Syllabus (in Czech)
  • Témata: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů mediálních kampaní, vztah mezi marketingovou komunikací podniku a strategií 2. Tradiční formy komunikace vs. integrovaná komunikace vs. obsahový marketing 3. Cíle mediálních kampaní vs. ostatní nástroje marketingu 4. Typy médií 5. Prostředky vhodné ke komunikaci, jejich hodnota a cena 6. Výstupy mediální kampaně a jejich hodnocení v kontextu podnikové strategie 7. Plán komunikační kampaně – situační analýza 8. Plán komunikační kampaně – cílové skupiny 9. Plán komunikační kampaně – komunikační strategie 10. Plán komunikační kampaně – formulace sdělení 11. Plán komunikační kampaně – přidaná hodnota kampaně vs. rozpočet 12. Kampaně v prostředí internetu
Literature
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě docházky na semináře (min. 50 %), zpracování a prezentace týmové seminární práce, prezentace aktuality z oblasti mediálních kampaní Zkouška ústní formou, u studentů kombinované formy je součástí ústní zkoušky obhájení individuálního projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/16 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms winter 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_BA_MKPS