NU:B_BA_MNG Management - Informace o předmětu
B_BA_MNG Management
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (cvičící)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (náhr. zkoušející)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy managementu. Východiskem jsou jednotlivé vývojové etapy a současné školy a trendy v managementu. Po absolvování předmětu bude posluchač schopen používat jednotlivé manažerské funkce ve své praxi. Předmět pokrývá zejména následující problematiku: 1. Vývoj a podstata managementu 2. Názorové školy v managementu 3. Organizační struktury a jejich aplikace 4. Role a hlavní úkoly manažera 5. Funkce managementu: plánování, organizování, vedení a řízení, kontrola 6. Manažerské plánování 7. Organizace a dělba práce 8. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce 9. Řízení lidských zdrojů a personalistika v rukou manažera 10. Rozhodovací procesy 11. Informační procesy a informační systémy ve firmě 12. Kontrolní procesy a osobnost manažera Absolventi předmětu rozumí požadavkům na management na úrovni podnikatelského subjektu. Rozlišují a znají strategický a operativní management, management v tržním prostředí, jeho postavení a uplatnění. Chápou korelace s významným okolím, prokazují znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce manažera. Studenti v rámci studijního předmětu získávají rovněž znalosti a dovednosti potřebné pro své budoucí rozhodování s využitím interpretace relevantních údajů v rámci nestabilního a nepředvídatelného prostředí. Zvládají řízení složitější odborné nebo profesionální činnosti a projektů za pomoci nástrojů plánování, implementace a získávání zpětné vazby. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
- Literatura
- BLAŽEK, Ladislav. Management: Organizování,rozhodováni, ovlivňováni. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
- KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing management. Praha 7: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- VODÁČKOVÁ, Olga; VODÁČEK, Leo. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press, 2006. 295 s. ISBN 80-7261-143-7.
- NĚMEČEK, Petr; ZICH, Robert. Základy podnikového managementu. Brno: NC Publishing, 2009. 143 s. ISBN 978-80-903858-7-0.
- VEBER, Jaromír. Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- KOLEŇÁK, Jiří. Osobnostní rozvoj pro manažerské rozhodování. Ostrava: KEY Publishing, 2015. ISBN 978-80-7418-223-5.
- Metody hodnocení
- Zápočet: (prez.) min. účast na seminářích, získání určeného minima bodů za aktivitu na seminářích a zpracování průběžných zadání; (kombi) odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům Zkouška: (prez.) písemný závěrečný test + ústní zkouška; (kombi) písemný závěrečný test + ústní zkouška
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BA_MNG