NU:B_BA_SMA Strategický management - Informace o předmětu
B_BA_SMA Strategický management
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Cenek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (cvičící)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (náhr. zkoušející)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky o strategickém řízení v podnikové praxi. V rámci předmětu se studenti seznámí s obsahem, rozsahem, přístupy a využitím strategického managementu. Dílčím cílem je stimulovat návyky pro uplatnění jednotlivých nástrojů v konkrétních situacích. Výuka v předmětu probíhá formou přednášek vysvětlujících základní principy strategického řízení s návaznými ukázkami best practices a případovými studiemi, na kterých jsou jednotlivé postupy demonstrovány. Na seminářích jsou realizovány praktické příklady za pomoci případových studií konkrétních podniků. Základní osnova předmětu sestává z následujících témat: Úvod do problematiky strategického řízení, vysvětlení souvislostí Základní principy strategického řízení Strategická analýza Nástroje a postupy analýz obecného a oborového okolí Analýza vnitřního prostředí podniku Výběr vhodné strategie Implementace strategie – nositelé strategie Strategická kontrola Krize v růstu podniku a její strategicky orientované řešení Řízení změn v podniku Konkurenční výhody a konkurenční strategie Komunikace podnikové strategie Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
- Literatura
- BENETTI, Karina; KOLEŇÁK, Jiří. Strategický management. Brno: Newton Academy, 2017. ISBN 978-80-87325-11-7.
- MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
- HANZELKOVÁ, Alena; VYKYPĚL, Oldřich; KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
- Metody hodnocení
- Zápočet: (prez.) min. účast na seminářích, získání určeného minima bodů za aktivitu na seminářích a zpracování průběžných zadání; (kombi) odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům Zkouška: (prez.) písemný závěrečný test + ústní zkouška; (kombi) písemný závěrečný test + ústní zkouška;
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BA_SMA