B_BA_SMA Strategický management

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (cvičící)
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (náhr. zkoušející)
doc. Ing. Ivana Mišúnová Hudáková, PhD. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout základní poznatky o strategickém řízení v podnikové praxi. V rámci předmětu se studenti seznámí s obsahem, rozsahem, přístupy a využitím strategického managementu. Dílčím cílem je stimulovat návyky pro uplatnění jednotlivých nástrojů v konkrétních situacích. Výuka v předmětu probíhá formou přednášek vysvětlujících základní principy strategického řízení s návaznými ukázkami best practices a případovými studiemi, na kterých jsou jednotlivé postupy demonstrovány. Na seminářích jsou realizovány praktické příklady za pomoci případových studií konkrétních podniků. Základní osnova předmětu sestává z následujících témat: Úvod do problematiky strategického řízení, vysvětlení souvislostí Základní principy strategického řízení Strategická analýza Nástroje a postupy analýz obecného a oborového okolí Analýza vnitřního prostředí podniku Výběr vhodné strategie Implementace strategie – nositelé strategie Strategická kontrola Krize v růstu podniku a její strategicky orientované řešení Řízení změn v podniku Konkurenční výhody a konkurenční strategie Komunikace podnikové strategie Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Literatura
  • BENETTI, Karina; KOLEŇÁK, Jiří. Strategický management. Brno: Newton Academy, 2017. ISBN 978-80-87325-11-7.
  • MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
  • HANZELKOVÁ, Alena; VYKYPĚL, Oldřich; KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
Metody hodnocení
Zápočet: (prez.) min. účast na seminářích, získání určeného minima bodů za aktivitu na seminářích a zpracování průběžných zadání; (kombi) odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům Zkouška: (prez.) písemný závěrečný test + ústní zkouška; (kombi) písemný závěrečný test + ústní zkouška;
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BA_SMA