B_BA_WDA_p Webová a datová analytika

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
1/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Lucie Nádvorník, MBA (přednášející)
Mgr. Lukáš Januv, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
každé sudé úterý 18:30–20:00 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_BA_WDA_p/201p: Po 10. 2. až St 7. 5. každou sudou středu 16:50–18:20 BA Učebna 02 - oranžová, kromě St 2. 4. až So 5. 4., kromě St 16. 4. ; a Po 14. 4. 16:50–18:20 BA Učebna 02 - oranžová, St 7. 5. 16:50–18:20 BA Učebna 02 - oranžová, L. Januv
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a praktických dovedností studentů v oblasti výkonnostního internetového marketingu, tvorby PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a zejména webové analytiky (Google Analytics). Komplex odborných přednášek a seminářů se „workshopovou formou“ detailně zabývá praktickým seznámením s uvedenými nástroji výkonnostního internetového marketingu a webové analytiky. Student si v rámci výuky vyzkouší v testovacím účtu, jak se vytvářejí PPC kampaně, založí si svůj vlastní Google Analytics účet, ve kterém si veškeré získané znalosti bude moci osobně zkoušet přímo při odborném výkladu. Následně se seznámí se základními pojmy webové analytiky, metrikami i dimenzemi, naučí se používat UTM parametry pro značkování kampaní, a bude schopen především číst i vyhodnocovat data v Google Analytics. Zorientuje se také v základních přehledech i metrikách nástroje Google Analytics, a pokusí se je správně interpretovat a dávat do kontextu dané situace.
Díky těmto praktickým zkušenostem dokáže student chápat webovou analytiku v souvislostech a rozpoznat efektivní marketingové kanály i kampaně, ale také objevit doposud přehlížené marketingové příležitosti. V rámci webové analytiky zvládne také vyhodnotit, v jakých krocích opouštějí návštěvníci nákupní proces (u e-shopů) a navrhnout řešení. Bude schopen popsat rozdíl mezi konverzemi, mikro-konverzemi a událostmi ve webové analytice a vyhodnotit výkonnost marketingových kampaní.
V závěru se seznámí s konverzními trasami a základními atribučními modely, které Google Analytics ve svém rozhraní nabízí, aby lépe identifikoval, které marketingové kanály mají největší zásluhu na výkonu webových stránek, a naučí se správně používat pokročilou segmentaci dat a sekundární dimenze.
Osnova
  • Úvod do výkonnostního marketingu, paradox volby a rozhodující faktory na internetu (dotace 1/1)
  • Výkonnostní optimalizace webových stránek a PPC kampaně (dotace 1/1)
  • Úvod do webové analytiky (dotace 1/1)
  • Pokročilá webová analytika (dotace 1/1)
  • Analýza dat a jejich vizualizace (dotace 1/1)
  • Interpretace a vizualizace dat (dotace 1/1)
Literatura
  • ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.
  • HYRÁK, Zbyněk. Blog - Optimalizovaný-Web.cz. [online]. 2019. Dostupné z: https://www.optimalizovany-web.cz/blog/.
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
  • WHITMORE, Caleb; CUTRONI, Justin; TONKIN, Sebastian. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3339-2.
  • MARKO, Martin; DRAHOKOUPIL, Jakub; APPELTAUER, Roman. Jak na Google Tag Manager. [online]. 2018. Dostupné z: https://www.h1.cz/files/jak-na-gtm.pdf.
  • VĚTROVSKÁ, Petra. Klikařův průvodce PPC reklamou. [online]. 2015. Dostupné z: https://www.zaklik.cz.
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
Metody hodnocení
Zápočet: docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod), zpracování eseje (maximálně 10 bodů), plusové body z výuky
Zkouška: probíhá ústní formou, úspěšnost min. 50 %

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_BA_WDA_p