NU:B_PH_ECDB E-commerce a digitální busines - Informace o předmětu
B_PH_ECDB E-commerce a digitální business
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/0. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Silvia Klinčeková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Silvia Klinčeková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Silvia Klinčeková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání celkového přehledu v oblasti e-commerce. Představí prostředí digitálního businessu, základní pojmy a vztahy, od využívaných technologií až po obchodní a marketingovou strategii. Studenti se podrobněji seznámí s hlavními marketingovými kanály, jejich specifiky a principy fungování. Absolvent předmětu by měl mít celkový přehled v oblasti e-commerce a online marketingu, měl by si umět správně zatřídit jednotlivé dílčí disciplíny a rozumět jejich podstatě. Předmět je východiskem pro další navazující prohlubování znalostí a dovedností v dílčích oborech.
- Osnova
1. seminář (1. – 2. týden) - Úvod do e-commerce a digitálního byznysu. Základní pojmy v e-commerce.
- Strategie, cíle, vyhodnocování. Zákazník a cílové skupiny. B2B versus B2C.
- Úvod do marketingových a komunikačních kanálů. Technologické pozadí digitálních
- projektů.
- 2. seminář (3. – 4. týden)
- Placená reklama na internetu. Výkonnostní a brandové kanály, PPC reklama,
- zbožové srovnávače. Reklamní systémy Google Ads a Sklik. Cíle, rozpočty, cílení,
- bidding, vyhodnocování.
- 3. seminář (5. – 6. týden)
- RTB a programatická reklama. Real Time Bidding, jeho struktura, způsoby využití a
- tvorba strategie. Sestavení mediaplánu a stanovení relevantních KPI. Význam RTB
- v rámci online reklamy, jeho vlastnosti, možnosti spolupráce s vydavateli, možnosti
- cílení a formátů, brand safety, adfraud.
- 4. seminář (7. – 8. týden)
- SEO a linkbuilding. Optimalizace nalezitelnosti na webu, SEO, linkbuilding
- a linkbaiting, budování autority. Fulltextové vyhledávače, katalogy, zbožové
- srovnávače, hlasoví asistenti. Návrh webu, technické SEO, informační architektura,
- použitelnost a UX. Užitečné nástroje pro SEO specialisty.
- 5. seminář (9. – 10. týden)
- Obsahový marketing a sociální sítě. Obsahový marketing a copywriting. Marketing
- na sociálních sítích, community management. Influencer marketing.
- 6. seminář (11. – 12. týden)
- Strategie, zákazníci a značka. Obchodní, marketingová a komunikační strategie.
- Uživatelské výzkumy, zákazníci, cílové skupiny. Klíčové kroky k nastavení a
- systematickému řízení značky. Východiska firmy, odlišující myšlenka, zákaznické
- segmenty a ztvárnění značky. Komunikace, vizuál a vnější prezentace.
- Literatura
- KRUG, Steve. Web design – nenuťte uživatele přemýšlet!. Brno: Computer Press, 2006. 167 s. ISBN 80-251-1291-8.
- Social Media: o Newsfeed – https://newsfeed.cz/ o Facebook Blueprint – https://www.facebookblueprint.com/student/catalog
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Brno: House of Řezáč, 2016. 214 s. ISBN 978-80-270-0644-1.
- VYHNÁNKOVÁ, E; LOSEKOOT, M. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
- YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
- Strategie: o Framework PAVRD – https://pavrd.cz/
- Metody hodnocení
- Zápočet + Praktická zkouška Docházka na semináře, každý seminář 1 bod, max. 6 bodů Vypracování a odevzdání úkolů, každý úkol 1 bod, max. 6 bodů Zápočet: Získání 6 bodů a více Zkouška (praktická): Nutnost předchozího splnění zápočtu. Známka podle aktivity v semestru, hodnocení podle získaných bodů: 10–12 bodů … A 9 bodů ……… B 8 bodů ……… C 7 bodů ……… D 6 bodů ……… E
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_ECDB