B_PH_MARC Marketing cestovního ruchu

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
2/0. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (přednášející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s moderními teoriemi v oblasti marketingových nástrojů a cestovního ruchu, chování spotřebitelů/hostů v cestovním ruchu, kulturními odlišnosti v marketingové komunikaci se zákazníky i současnými trendy rozvoje marketingu v problematice cestovního ruchu s aplikací těchto teorií a postupů do manažerské praxe. Po absolvování předmětu by studenti měli chápat důležitost znalosti propojení marketingu s oblastí cestovního ruchu pro vytvoření vhodné marketingové strategie a komunikace se zákazníky, včetně jejich péče a propagace cílové destinace. Absolventi by měli zvládnout rozlišit a navrhnout různé přístupy a možnosti v marketingové komunikaci s ohledem na cestovní ruch a odlišné kulturní prostředí. Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do marketingu cestovního ruchu, Základní pravidla marketingu cestovního ruchu (CR) 2. Typologie podniků na trhu cestovního ruchu 3. Marketingová strategie nejen pro cestovní ruch 4. Marketingové nástroje v CR 5. Specifika marketingové komunikace v CR 6. Nové trendy marketingové komunikace 7. Odlišnost kulturního prostředí 8. Potřeby hostů v ubytovacích zařízení 9. Psychologické aspekty péče o zákazníky 10. Zážitkový marketing v CR 11. Ekonomické aspekty a trendy v CR 12. Shrnutí v případové studii
Literatura
  • GOELDNER, Charles R. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. 545 s. ISBN 978-80-265-0298-2.
  • JAHODOVÁ, H; PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing, 2012. 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • ZELENKA, J. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 240 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praze: Grada, 2012. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skřínky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publishing, 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
  • KIRÁĽOVÁ, A. Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu, 1. vyd. Praha: Ekopress, 2013. 227 s. ISBN 978-80-86929-99-6.
Metody hodnocení
Zkouška (prezenční i kombinovaná forma studia) probíhá písemnou formou ve zkouškovém období; úspěšnost min. 50%. 
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_MARC