B_PH_MMVA Marketingové a mediální výzkumy a analýzy

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
2/0. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Martin Pekarovič (přednášející)
Mgr. Martin Pekarovič (cvičící)
Mgr. Martin Pekarovič (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace: Předmět marketingové a mediální výzkumy a analýzy má studenty seznámit s jednotlivými metodami, které se běžně používají pro marketingové výzkumy a mediální analýzy. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni tyto metody používat v praxi. Předmět je rozdělen do dvou ucelených bloků. Jeden se věnuje metodám a teorii marketingového výzkumu a analýzám a druhý je zaměřený na využití marketingového výzkumu při praktických marketingových úlohách. Sylabus: 1. Úvod k marketingovému výzkumu, seznámení s problematikou, aktuální marketingová situace na trhu 2. Marketingový informační systém, význam a oblasti marketingového výzkumu, desk research, hard data 3. Struktura a dělení marketingového výzkumu, stanovení cílů, proces výzkumu trhu, výběrový vzorek / sampling, dotazník a proces jeho tvorby 4. Kvantitativní výzkumné metody - pozorování, experiment, dotazování, základy analýz 5. Kvalitativní výzkumné metody – fokusové skupiny, individuální rozhovory, supergroup, etnografie a projektivní techniky 6. Panelová měření – výzkum sledovanosti médií 7. Produktový marketingový výzkum a vývoj nových produktů 8. Měření efektivnosti komunikace, pre-test a post -testy reklamních kampaní 9. Výzkum značky a měření brand image, 10. Využití výzkumu při segmentaci, U&A a výzkum životního stylu 11. Měření spokojenosti zákazníků a dalších stakeholderů- zákaznická zkušenost, user experience 12. Mystery shopping
Literatura
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • NOVÁK, Ilja; HERZMANN, Jan; PECÁKOVÁ, Iva. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6.
  • KOZEL, Roman. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Metody hodnocení
PFS Zkouška: hodnocení seminárních testů, písemný závěrečný test KFS Studenti kombinovaného studia absolvují v rámci předmětu 8 hodin prezenční výuky, a to během jednotlivých studijních soustředění konaných v průběhu příslušného semestru akademického roku. Dále mají studenti možnost využít individuálních či malo skupinových konzultací s vyučujícím, organizace konzultačních hodin probíhá zejména formou e-mailové komunikace, konzultace mohou probíhat jak v rámci studijních soustředění, tak i v libovolném jiném čase určeném dohodou studenta či studentů s vyučujícím. Studenti KFS zpracují zápočtovou případovou studii (ve vztahu k vybranému subsystému řízení LZ), kterou v elektronické formě odevzdávají vyučujícímu (odevzdání je podmínkou získání zápočtu) a jejíž výstupy následně obhajují před vyučujícím (obhajoba je součástí zkoušky z předmětu). Druhá součást zkoušky má podobu závěrečného písemného testu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_MMVA