B_PH_PTS_p Proces tvorby obsahové strategie značky

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Daniela Vrtišková (cvičící)
Garance
Ing. Daniela Vrtišková
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PH_PTS_p/01: St 15:10–16:40 PH Učebna 04, kromě St 12. 2., kromě St 26. 2., kromě St 2. 4. ; a St 7. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 04, St 14. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 04, Pá 16. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 02, D. Vrtišková
B_PH_PTS_p/02: St 13:30–15:00 PH Učebna 04, kromě St 12. 2., kromě St 26. 2., kromě St 2. 4. ; a St 7. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 04, St 14. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 04, Pá 16. 5. 13:30–15:00 PH Učebna 05, D. Vrtišková
B_PH_PTS_p/03: St 16:50–18:20 PH Učebna 04, kromě St 12. 2., kromě St 26. 2., kromě St 2. 4. ; a St 7. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 04, St 14. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 04, Pá 16. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 02, D. Vrtišková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.  
Osnova
  • 1. Základy – co je copywriting, co je content marketing, úvod do předmětu, způsob organizace práce
  • 2. Sběr dat – klient, trh, zákazník
  • 3. Role SEO v tvorbě obsahu
  • 4. Strategický souhrn před psaním, mentální a fyzická dostupnost značky
  • 5. Naming, slogany
  • 6. Prodejní text, web copywriting
  • 7. Formáty a typy content marketingu – e-book, článek, whitepaper
  • 8. Tvorba obsahu pro sociální sítě
  • 9. E-maily a e-mail marketing
  • 10. Analytika, metriky, vyhodnocování obsahu
  • 11. Práce copywritera, nástroje, revize
  • 12. Závěrečný souhrn a ukončení
Literatura
  • CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
  • Contentmarketinginstitute.com/blog
  • Copyblogger.com/blog/
  • HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
  • JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
  • WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
  • MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
  • MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
  • Obsahova-agentura.cz
  • Velocitypartners.com/blog
  • KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
Metody hodnocení
Ukončením předmětu je praktická zkouška / klasifikovaný zápočet, která zahrnuje odevzdání prezentace se zpracovanými typy a formáty obsahu, kterým se předmět věnuje – jména, textu pro web, e-mailového newsletteru, draftu článku a obsahu pro sociální sítě včetně navržených metrik pro sledování úspěchu.
průběžná práce během semestru
ústní obhajoba práce

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_PH_PTS_p