B_PH_UCR Úvod do cestovního ruchu

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2024
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (přednášející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. František Zjevík, DiS., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studijní předmět nabízí základní pohledy na problematiku cestovního ruchu v ČR a v Evropě. Vstupní přednášky jsou propojeny se semináři, ve kterých se zorientuje posluchač v terminologii, v teorii služeb, ve formách fungování cestovního ruchu (dále jenom CR).
Osnova
  • Rozvržení přednášek:
  • 1. Úvod do předmětu (podstata cestovního ruchu, terminologie)
  • 2. CR jako systém; typologie CR; subjekt a objekt CR
  • 3. Vývoj cestovního ruchu
  • 4. Specifika podniků cestovního ruchu; činnost cestovních agentur a cestovních kanceláří
  • 5. Faktory ovlivňující cestovní ruch, průvodcovská činnost
  • 6. Hotelnictví a hostinská činnost a jejich kvalita, HACCP
  • 7. Základy marketingu cestovního ruchu
  • 8. Základy managementu cestovního ruchu
  • 9. Destinace cestovního ruchu (destinační management, marketing destinace)
  • 10. Specifické formy cestovního ruchu; speciální techniky v cestovním ruchu
  • 11. Cestovní ruch v ekonomickém systému; mezinárodní cestovní ruch
  • 12. Vybraná legislativa cestovního ruchu; shrnutí učiva
  • Rozvržení cvičení:
  • 1. Výzkum konkurence v cestovním ruchu
  • 2. Průvodcovská činnost
  • 3. Itineráře
  • 4. Excepční lístek
  • 5. Produkty cestovního ruchu a jejich tvorba
  • 6. Návštěva cestovní kanceláře/cestovní agentury a seznámí se se softwary určenými pro CK, CA
Literatura
  • HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch pro vyšší a odborné školy. Česká republika: FORTUNA, 2010. 216 s. ISBN 978-80-7373-107-6.
  • HORNER, Susan; SCHWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
  • INDROVÁ, Jarmila. Základy cestovního ruchu. VŠE Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-245-1252-5.
  • JANEČKOVÁ, Ludmila. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
  • STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v hotelnictví a cestovním ruchu. Brno: VŠOH, 2012. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • KUBOVÁ, Olga. Destinační management. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2012. ISBN 978-80-87300-22-0.
  • KUBOVÁ, Olga. Hotelový provoz. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2010. ISBN 978-80-87300-12-1.
  • KUBOVÁ, Olga. Průvodcovská činnost v cestovním ruchu. Brno: Vysoká škola Karla Engliše, a.s.,, 2013. ISBN 978-80-86710-75-4.
  • KUBOVÁ, Olga. Wellness v cestovním ruchu. Brno: Vysoká škola Karla Engliše, a.s.,, 2012. ISBN 978-80-86710-63-1.
  • KIRALOVÁ, Anna. Marketing distance cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 978-80-247-3247-3.
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): minimální účast na seminářích 80 %, zpracování seminární práce (kombi): zpracování seminární práce Zkouška (prezenční, kombi): obhajoba seminární práce, písemný závěrečný test
Vyučovací jazyk
Angličtina
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_PH_UCR