NU:B_PH_WDA_k Webová a datová analytika - Informace o předmětu
B_PH_WDA_k Webová a datová analytika
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
- 0/10. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Lucie Nádvorník, MBA (přednášející)
- Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PH_WDA_k/01: So 15. 3. 8:45–14:30 PH Učebna 12, So 29. 3. 8:45–11:55 PH Učebna 03, L. Nádvorník
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a praktických
dovedností studentů v oblasti výkonnostního internetového
marketingu, tvorby PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a zejména
webové analytiky (Google Analytics). Komplex odborných
přednášek a seminářů se „workshopovou formou“ detailně zabývá
praktickým seznámením s uvedenými nástroji výkonnostního
internetového marketingu a webové analytiky.
Student si v rámci výuky vyzkouší v testovacím účtu, jak se
vytvářejí PPC kampaně, založí si svůj vlastní Google Analytics
účet, ve kterém si veškeré získané znalosti bude moci osobně
zkoušet přímo při odborném výkladu. Následně se seznámí se
základními pojmy webové analytiky, metrikami i dimenzemi, naučí
se používat UTM parametry pro značkování kampaní, a bude
schopen především číst i vyhodnocovat data v Google Analytics.
Zorientuje se také v základních přehledech i metrikách nástroje
Google Analytics, a pokusí se je správně interpretovat a dávat
do kontextu dané situace.
Díky těmto praktickým zkušenostem dokáže student chápat webovou analytiku v souvislostech a rozpoznat efektivní marketingové kanály i kampaně, ale také objevit doposud přehlížené marketingové příležitosti. V rámci webové analytiky zvládne také vyhodnotit, v jakých krocích opouštějí návštěvníci nákupní proces (u e-shopů) a navrhnout řešení. Bude schopen popsat rozdíl mezi konverzemi, mikro-konverzemi a událostmi ve webové analytice a vyhodnotit výkonnost marketingových kampaní.
V závěru se seznámí s konverzními trasami a základními atribučními modely, které Google Analytics ve svém rozhraní nabízí, aby lépe identifikoval, které marketingové kanály mají největší zásluhu na výkonu webových stránek, a naučí se správně používat pokročilou segmentaci dat a sekundární dimenze. - Osnova
- Úvod do výkonnostního marketingu, paradox volby a rozhodující faktory na internetu (dotace 1/1)
- Výkonnostní optimalizace webových stránek a PPC kampaně (dotace 1/1)
- Úvod do webové analytiky (dotace 1/1)
- Pokročilá webová analytika (dotace 1/1)
- Analýza dat a jejich vizualizace (dotace 1/1)
- Interpretace a vizualizace dat (dotace 1/1)
- Literatura
- ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.
- HYRÁK, Zbyněk. Blog - Optimalizovaný-Web.cz. [online]. 2019. Dostupné z: https://www.optimalizovany-web.cz/blog/.
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
- WHITMORE, Caleb; CUTRONI, Justin; TONKIN, Sebastian. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3339-2.
- MARKO, Martin; DRAHOKOUPIL, Jakub; APPELTAUER, Roman. Jak na Google Tag Manager. [online]. 2018. Dostupné z: https://www.h1.cz/files/jak-na-gtm.pdf.
- VĚTROVSKÁ, Petra. Klikařův průvodce PPC reklamou. [online]. 2015. Dostupné z: https://www.zaklik.cz.
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
- Metody hodnocení
- Zápočet: zpracování eseje (maximálně 10 bodů)
Zkouška: probíhá ústní formou, úspěšnost min. 50 %
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_PH_WDA_k