N_BR_ATP_k Market and Demand Analysis/Go-to-go Market Strategy

NEWTON University
winter 2024
Extent and Intensity
0/10. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Ing. Ondřej Kocián (lecturer)
Ing. Petr Šoupal (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. František Müller, MBA
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable of Seminar Groups
N_BR_ATP_k/501: Sun 20. 10. 10:25–11:55 BR Učebna 02, 13:00–14:30 BR Učebna 02, Sun 10. 11. 10:25–11:55 BR Učebna 02, Sat 30. 11. 14:40–17:50 BR Učebna 06, P. Šoupal
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět Vás seznámí se všemi důležitými oblastmi pro úspěšný start či rozvoj podnikatelské činnosti. Získáte základní manažerský přehled o strategických oblastech ve firmě. Naučíte se rozpoznat a analyzovat klíčové faktory ovlivňující jednotlivé trhy a odvětví. Dozvíte se, jak analyzovat “poptávku”, tedy Vaši cílovou skupinu zákazníků a jak se odlišit od konkurence. Seznámíte se tzv. “Go-to-Market” strategií a jejími součástmi jako je cenová či marketingová strategie. Dozvíte se, k čemu se v praxi používají nástroje jako “Prodejní trychtýř”, “Minimum Viable Product” a další. Naučíte se sestavovat svůj finanční plán a také jak vytvořit, motivovat a vést úspěšné týmy.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do předmětu, vymezení základních pojmů
  • Analýza trhu – klíčové faktory ovlivňující trh a jejich implikace na podnikatelské rozhodování
  • Analýza odvětví - faktory ovlivňující dané odvětví, různé formy struktury odvětví, životní cyklus odvětví
  • Analýza poptávky – cílová skupina zákazníků, profil ideálního zákazníka, Unique Selling Proposition
  • Go-to-Market strategie - jednotlivé složky GTM strategie a jejich význam pro podnikatele
  • Cenová strategie - cenová citlivost, cenová elasticita, value proposition models
  • Marketingová strategie – jaké jsou její složky a sestavení marketingového plánu
  • Komunikační strategie - nástroje a formy komunikační strategie a kdy kterou zvolit
  • Strategie prodejních cest - jak se rozhodnout v závislosti na typu a fázi své podnikatelské činnosti
  • Prodejní trychtýř + Minimum Viable Product – praktické využití těchto nástrojů pro firmy a podnikatele
  • Finanční plán - definice základních prvků a nástrojů finančního plánování a jak s nimi pracovat
  • Tým - tvorba týmu, vedení týmu, motivace týmu; jak řešit nenadálé či krizové situace; jak poskytovat feedback
Literature
  • RORY, Sutherland. Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl. Jan Melvil Publishing, 2021. ISBN 978-80-7555-135-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/alchymie-7868/.
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
  • HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praxe manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
Assessment methods (in Czech)
Odevzdání a obhajoba semestrálního projektu
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/N_BR_ATP_k