NU:N_PH_ATP_p Market and Demand Analysis - Course Information
	N_PH_ATP_p Market and Demand Analysis/Go-to-go Market Strategy
NEWTON Universitywinter 2025
- Extent and Intensity
 - 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
 - Teacher(s)
 - Ing. Ondřej Kocian (lecturer)
Ing. Ondřej Kocian (seminar tutor) - Guaranteed by
 - Mgr. František Müller, MBA
Centrum ekonomie a datové analytiky – Academic Department – NEWTON University - Timetable
 - each even Wednesday 9:40–11:10 WebinarJam
- Timetable of Seminar Groups:
 
 - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - Předmět Vás seznámí se všemi důležitými oblastmi pro úspěšný start či rozvoj podnikatelské činnosti. Získáte základní manažerský přehled o strategických oblastech ve firmě. Naučíte se rozpoznat a analyzovat klíčové faktory ovlivňující jednotlivé trhy a odvětví. Dozvíte se, jak analyzovat “poptávku”, tedy Vaši cílovou skupinu zákazníků a jak se odlišit od konkurence. Seznámíte se tzv. “Go-to-Market” strategií a jejími součástmi jako je cenová či marketingová strategie. Dozvíte se, k čemu se v praxi používají nástroje jako “Prodejní trychtýř”, “Minimum Viable Product” a další. Naučíte se sestavovat svůj finanční plán a také jak vytvořit, motivovat a vést úspěšné týmy.
 - Syllabus (in Czech)
 - Úvod do předmětu, vymezení základních pojmů
 - Analýza trhu – klíčové faktory ovlivňující trh a jejich implikace na podnikatelské rozhodování
 - Analýza odvětví - faktory ovlivňující dané odvětví, různé formy struktury odvětví, životní cyklus odvětví
 - Analýza poptávky – cílová skupina zákazníků, profil ideálního zákazníka, Unique Selling Proposition
 - Go-to-Market strategie - jednotlivé složky GTM strategie a jejich význam pro podnikatele
 - Cenová strategie - cenová citlivost, cenová elasticita, value proposition models
 - Marketingová strategie – jaké jsou její složky a sestavení marketingového plánu
 - Komunikační strategie - nástroje a formy komunikační strategie a kdy kterou zvolit
 - Strategie prodejních cest - jak se rozhodnout v závislosti na typu a fázi své podnikatelské činnosti
 - Prodejní trychtýř + Minimum Viable Product – praktické využití těchto nástrojů pro firmy a podnikatele
 - Finanční plán - definice základních prvků a nástrojů finančního plánování a jak s nimi pracovat
 - Tým - tvorba týmu, vedení týmu, motivace týmu; jak řešit nenadálé či krizové situace; jak poskytovat feedback
 
- Literature
 - RORY, Sutherland. Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl. Jan Melvil Publishing, 2021. ISBN 978-80-7555-135-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/alchymie-7868/.
 - TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
 - HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praxe manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
 
- Assessment methods (in Czech)
 - Odevzdání a obhajoba semestrálního projektu
 - Language of instruction
 - Czech
 - Further Comments
 - The course is taught annually.
 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2025/N_PH_ATP_p