NU:N_PH_HRM HR marketing a získávání talen - Informace o předmětu
N_PH_HRM HR marketing a získávání talentů
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2023
- Rozsah
- 1/1. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Paulínová (přednášející)
Mgr. Markéta Paulínová (cvičící)
Mgr. Markéta Paulínová (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Markéta Paulínová
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti HR marketingového přístupu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty s typy marketingu, jakou roli má HR v HR marketingu, jak uchopit ve firmě EVP (employer value proposition) a jak postavit náborový proces atraktivně. Součást předmětu tvoří také HR marketing v praxi, aktuální trendy v oblasti HR marketingu, role slov, grafiky, celková komunikace na koncového uživatele a psychologie rozhodování v HR marketingu.
- Osnova
1. Úvod do problematiky HR marketingu – základní pojmy a vnímání HR marketingu v kontextu firem, zaměstnanců a případných potenciálních zaměstnanců. - 2. Outbound a inbound marketing – využití jednotlivých typů, kombinace přístupů a konkrétní příklady v praxi.
- 3. Role HR v HR marketingu – klíčová témata a přístup HR a marketingového oddělení.
- 4. Pohled na HR marketing v dnešní době – vnímání značky (Employer branding), změna pohledu na komunikaci, změna paradigmatu.
- 5. HR marketing v praxi – HR marketingové aktivity v modelu W-H-W, 5P+1 marketingové komunikace.
- 6. Brand archetypy značek – proč je důležité umět si svoji značku zařadit a jak to pomůže v komunikaci.
- 7. Slova, grafika, komunikace – tonalita naší značky a práce s emocemi.
- 8. Kultura moderní organizace – pracovní prostředí, chování, hodnoty a cíle firmy i zaměstnanců.
- 9. Employer value proposition (EVP) – odlišení značky, přísliby stávajícím i potenciálním zaměstnancům.
- 10. Personální marketing – aplikace marketingových principů v personalistice od okamžiku náboru zaměstnanců až po jejich propuštění.
- 11. Nábory s využitím nejen sociálních sítí (social media hiring) – jak a kde inzerovat, práce (nejen) se sociálními sítěmi, vyhledávání v online prostoru.
- 12. Psychologie rozhodování v HR marketingu – základní pohled na vybrané principy.
- Literatura
- KAHNEMAN, Daniel. Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil Publishing, 2012. 544 s. ISBN 978-80-87270-42-4.
- BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Praha: Grada, 2009. 250 s. ISBN 978-80-247-2903-9.
- Metody hodnocení
- Přednášky jsou nepovinné
Semináře jsou povinné – docházka min. 75 %
Zápočet (prezenční) – 4 kredity
Zápočet probíhá ústní formou ve zkouškovém období.
Zpracování průběžných úkolů v průběhu semestru.
Vypracování vybraného tématu a vložení do IS odevzdávárny.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2023/N_PH_HRM