N_PH_MMA Mezinárodní marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2023
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu se zaměřením na mezinárodní trhy. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi mezinárodního marketingu, mezinárodním prostředí a jeho vlivem na mezinárodní podnikání, aspekty mezinárodního marketingového výzkumu, strategickým plánováním a růstovými strategiemi v mezinárodním marketingu, jakými formami vstupují firmy na mezinárodní trhy. Součástí předmětu tvoří také segmentace mezinárodních trhů, výběr cílových trhů a positioning a následná mezinárodní značková strategie včetně mezinárodního marketingového mixu.  
Osnova
  • Hlavní témata předmětu:
  • 1. Podstata a význam mezinárodního marketingu
  • 2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí)
  • 3. Mezinárodní marketingový výzkum
  • 4. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy
  • 5. Mezinárodní značková strategie
  • 6. Segmentace mezinárodních trhů
  • 7. Výběr cílových trhů a positioning
  • 8. Mezinárodní výrobková politika
  • 9. Mezinárodní cenová politika
  • 10. Mezinárodní distribuční politika
  • 11. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 12. Nové trendy v marketingovém přístupu, propojení marketingových a obchodních činností
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet (nutno získat min. 10 bodů):
Aktivní účast na semináře (za každou účast 1 bod), max. 6, min 4
zpracování a prezentace případové studie na téma: Marketingová strategie firmy při na zahraniční trh (skupinová práce, 4 - 6 studentů, konkrétní firma, konkrétní data, struktura dle probíraných témat předmětu), max. 12 bodů, nutnost získat min. 50 % za případovou studii
prezentace aktuality z oblasti mezinárodního marketingu v rámci seminářů, max. 2 body
plusové body z výuky
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2023/N_PH_MMA