NU:N_PH_SMA Strategický management - Informace o předmětu
N_PH_SMA Strategický management
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku práce s komplexitou podnikatelského prostředí, nejistotou podmínek realizace podnikatelské činnosti, dichotomií vazeb (kooperativní a kompetitivní rozměr) v rámci sítě vztahů mezi tržními subjekty. Studenti budou obeznámení s přístupy, metodami a nástroji k tvorbě strategie a strategickému řízení podnikatelského subjektu v kombinaci tradičních i alternativních pojetí, opřených o dosavadní úroveň poznatků v oboru. Výuka cílí na rozvoj systémového myšlení, usuzování a osvojení metodických postupů potřebných k nabytí profesní způsobilosti v oblasti řešení strategických případů (zajištění informovanosti a vlastní tvorba strategie). Důraz je kladen na hlubší pochopení podstaty vztahu podniku ke stakeholderům a konkurentům, včetně schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnocovat jevy typické pro soudobou podnikohospodářskou praxi. Základní osnova předmětu sestává z následujících témat: Strategické řízení a tvorba strategie Podnikatelské prostředí a nástroje strategické analýzy Podnikatelské prostředí a nástroje strategické analýzy II Tvorba, výběr a implementace strategie Podnik jako střet zájmů stakeholderů Kooperativní strategie a řízení vztahu podniku ke stakeholderům Práce s fakty Competitive intelligence Strategické řízení rizik Inovační a technologické strategie Podnikové sítě a vytváření aliancí Celistvá případová studie tvorby strategie Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny strategické úkoly, případové studie a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
- Literatura
- HANZELKOVÁ, Alena; VYKYPĚL, Oldřich; KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
- KOLEŇÁK, Jiří; TATEK BENETTI, Karina. Strategický management. Brno: NEWTON Academy, a.s., 2017. 90 s. ISBN 978-80-87325-11-7.
- JOAN, Magretta. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press, s.r.o., 2012. 232 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
- Metody hodnocení
- Zápočet: (prez.) aktivní účast na seminářích a zpracování průběžných zadání, odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům; (kombi) odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům Zkouška: (prez.) ústní zkouška; (kombi) ústní zkouška
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/N_PH_SMA