N_PH_SMB_p Strategický management

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Martin Cenek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Benda (cvičící)
Garance
Ing. Martin Cenek, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
každou lichou středu 9:40–11:10 Zoom Webinar 2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
N_PH_SMB_p/01: každý sudý pátek 13:30–15:00 PH Učebna 04; a Čt 15. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 01, O. Benda
N_PH_SMB_p/02: každý sudý pátek 15:10–16:40 PH Učebna 04; a Čt 15. 5. 15:10–16:40 PH Učebna 01, O. Benda
N_PH_SMB_p/03: každý sudý pátek 16:50–18:20 PH Učebna 04; a Čt 15. 5. 16:50–18:20 PH Učebna 01, O. Benda
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku práce s komplexitou podnikatelského prostředí, nejistotou podmínek realizace podnikatelské činnosti, dichotomií vazeb (kooperativní a kompetitivní rozměr) v rámci sítě vztahů mezi tržními subjekty. Studenti budou obeznámení s přístupy, metodami a nástroji k tvorbě strategie a strategickému řízení podnikatelského subjektu v kombinaci tradičních i alternativních pojetí, opřených o dosavadní úroveň poznatků v oboru.

Výuka cílí na rozvoj systémového myšlení, usuzování a osvojení metodických postupů potřebných k nabytí profesní způsobilosti v oblasti řešení strategických případů (zajištění informovanosti a vlastní tvorba strategie). Důraz je kladen na hlubší pochopení podstaty vztahu podniku ke stakeholderům a konkurentům, včetně schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnocovat jevy typické pro soudobou podnikohospodářskou praxi v souladu s přístupem konkurenčního zpravodajství.
Osnova
  • 01. Stakeholder management
  • 02. Competitive Intelligence
  • 03. Práce s fakty
  • 04. CI databáze
  • 05. Řízení rizik
  • 06. Systém včasné výstrahy
  • 07. Zdroje dat
  • 08. Usuzování
  • 09. Ako to nerobiť (hostující přednáška)
  • 10. Případová studie
  • 11. KPI a BSC
  • 12. Reziduální ekvilibrium
Literatura
  • BARTES, František. Konkurenční zpravodajství. Tvorba podkladů pro strategické rozhodování podniku. Expert. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 440 s. ISBN: 978-80-271-3504-2.
  • FREEMAN, R. Edward. Strategic management: a stakeholder approach. Cambridge: Cambridge University Press, c2010. ISBN 978-0-521-15174-0.
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Scénaře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-2020-8.
Metody hodnocení
Zápočet:
- Kontrolovaná docházka na semináři (povinné min. 4 účasti z 6).
- Průběžné zpracování zadávaných úkolů tvorby strategie v rámci semináře.
- Obhajoba výsledků řešení průběžně zpracovávaných úkolů.

Zkouška:
- Písemná zkouška, testové otázky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_PH_SMB_p