NU:B_BR_IMKO Integrovaná marketingová komun - Informace o předmětu
B_BR_IMKO Integrovaná marketingová komunikace
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2023
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Smetana (přednášející)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Smetana (cvičící)
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (náhr. zkoušející)
Mgr. Jiří Smetana (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti ucelené marketingové komunikace tradičními (inbound) i novými (outbound) přístupy v marketingu. Komplex odborných přednášek a seminářů se detailně zabývá jednotlivými přístupy různých značek v marketingové komunikaci, komunikací pomocí loga, barev a to i v mezinárodním prostředí, kde jsou posluchači seznámeni s různými kulturními aspekty marketingové komunikace se zákazníky. Další stěžejní část předmětu představují jednotlivé součásti marketingové komunikace, které představuje direct marketing, podporu prodeje, osobní prodej, PR, event marketing či sponzoring, taktéž v online marketingovém prostředí vč. aktuálního zaměření na social media i guerilla marketing. V závěru semestru by posluchači měli být schopni zhodnotit a navrhnout dílčí přístupy marketingové komunikace u vybraných společností. Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, definice a rozsah IMK, principy marketingové komunikace 2. Tradiční vs. nové přístupy IMK (outbound vs. inbound marketingová komunikace, přístup See–Think–Do–Care) 3. Corporate Identity – budování firemní image 4. Logo komunikace, barvy v marketingové komunikaci 5. Kulturní aspekty marketingové komunikace (1. část) 6. Kulturní aspekty marketingové komunikace (2. část) 7. Reklama: psychologické aspekty reklamy 8. Reklama: kreativní reklama 9. Podpora prodeje, direct marketing a osobní prodej 10. Public Relations, event marketing a sponzoring 11. Online marketingová komunikace 12. Guerilla marketing
- Literatura
- BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-68-2.
- FILL, Chris; ROSENGREN, Sara; BAINES, Paul. Marketing. Oxford: Oxford University Press, 2017. 732 s. ISBN 978-0-19-874853-3.
- SVĚTLÍK, J. O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex, 2012. ISBN 978-80-89447-85-5.
- KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
- JAHODOVÁ, Hana; PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
- Metody hodnocení
- Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod); zpracování dílčích případových studií (5 témat), prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace v rámci 2. – 5. semináře, plusové body z výuky Zápočet (kombi): zpracování dílčích případových studií (5 témat), prezentace aktuality z oblasti marketingové komunikace během dílčích soustředění, body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2023/B_BR_IMKO