B_BR_NMSS Sociální média a online kampaně

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2023
Rozsah
0/2. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. David Pokorný (cvičící)
Mgr. David Pokorný (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Sociální média a online kampaně je zaměřen na aktuální problematiku propagace v online prostoru v současné době jednoho z nejžádanějších propagačních nástrojů digitálního marketingu. Osnova předmětu je vystavěna za základě současných platforem sociálních sítích, které budou v předmětu řešeny detailně jak z pohledu své podstaty jako sociálního média, tak jako marketingového nástroje pro využití v online kampaních vč. vyhodnocení a měření úspěšnosti kampaní. Součást výuky v rámci předmětu představují i seminární bloky s externími odborníky na sociální média. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů, včetně možnosti spolupráce a organizace na Marketing festivalu věnovaném sociálním médiím. 
Osnova
  • Hlavní témata předmětu:
  • 1. Vliv sociálních médií na současné chování spotřebitelů
  • 2. Kategorizace aktuálních nástrojů sociálních médií/platformy sociálních médií
  • 3. Marketing a kampaně na sociálních sítích: Facebook
  • 4. Marketing a kampaně na sociálních sítích: Instagram
  • 5. Marketing a kampaně na sociálních sítích: Twitter
  • 6. Marketing a kampaně na sociálních sítích: Snapchat
  • 7. Marketing a kampaně na sociálních sítích: YouTube
  • 8. Marketing a kampaně na sociálních sítích: LinkedIn
  • 9. Marketing a kampaně na sociálních sítích: Google+, Pinterest
  • 10. Influencer marketing, celebrity marketing
  • 11. Blogy a vlogy
  • 12. Aktuální úspěšné kampaně v ČR/zahraničí
Literatura
  • BARTOŇKOVÁ, Hana. Andragogika. Olomouc: Vydavatelství UP, 2002. 66 s. ISBN 80-244-0394-3.
  • BOČKOVÁ, Věra. Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Olomouc: Vydavatelství UP, 1994. 50 s. ISBN 80-7067-358-3.
  • BOČKOVÁ, Věra. Vzdělávání – průvodní jev života. Olomouc: Vydavatelství UP, 2002. ISBN 80-244-0441-9.
  • ŠPAČKOVÁ, Alena. rétorika. Jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2965-7.
  • PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha: Daha, 1997. 160 s. ISBN 80-902232-1-4.
  • PALÁN, Zděněk. Základy andragogiky. Praha: VŠ JAK, 2003. 200 s. ISBN 80-86723-03-8.
  • NÖLKE, Claudia. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-9057-2.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet (prezenční): docházka min. 75 %, semináře, semestrální práce odevzdaná v elektronické podobě, její obhajoba a písemný test Klasifikovaný zápočet (kombi): semestrální práce odevzdaná v elektronické podobě, její obhajoba a písemný test
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2022, zima 2023.