B_PH_MCR Management cestovního ruchu

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2023
Rozsah
2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (přednášející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace předmětu: Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti managementu cestovního ruchu, který je navazující na Management, který je přednášen v prvním ročníku. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními atributy řízení a kontroly v cestovním ruchu a rozdíly, jaké v tomto oboru jsou. Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti managementu. Přednášky a do nich včleněná cvičení mají naplnit teoretické zvládnutí tohoto typu managementu a na příkladech z praxe si ověřovat schopnosti, nebo propojení managementu a marketingu v tomto oboru. Předmět Management cestovního ruchu vychází z teoretické základny osvojené a ověřené v předmětu Management. Rozvíjí dovednosti a vědomosti získané v průběhu prvního ročníku a implementuje problematiku managementu do oblasti služeb, s důrazem na cestovní ruch.
Osnova
  • 1. Hospitality and Tourism Management (dotace 2/1)
  • Standards of quality, Systems for quality control, Tools for measuring quality of service, Customer satisfaction and loyalty, Gues service and communication, Complaint handling
  • 2. HR Management (dotace 2/1)
  • 3. Events & Bangueting (dotace 2/1)
  • 4. Housekeeping & Facility Management (dotace 2/1)
  • 5. Hotel Financial Management (dotace 2/1)
  • 6. Revenue Management (dotace 2/1)
  • 7. Hotel Marketing (dotace 2/1)
  • 8. Food & Beverage Management (dotace 2/1)
  • 9. Culinary Management (dotace 2/1)
  • 10. Front Office (dotace 2/1)
  • 11. Standards of Quality & Customer Relationship Management (dotace 2/1)
  • 12. Topics Being General Manager (dotace 2/1)
  • Hospitality organizations, Management in hospitality, Law in hospitality, Travel & tourism industry, Micro & macro environment, Trends in tourism & hospitality
  • Human resources planning, Employee recruitment, Employee training, Performance management, Compensation management, Employee career management, Motivation of employees, Psychological healthcare of hotel employees
  • Event planninf, Event staff management, Event budgets & finance, Event venues, Program & schedule, Logistics & production
  • Housekeeping department organization, Housekeeping service, Sanitary control, Facility management, Energy management, Safety and security systems in hospitality facilities, Maintaining hospitality facilities
  • Basic of hotel financial management, Financial analysis and reports, Planning and budgeting, Cash flow analysis, Profitability analysis, Hotel financial control
  • Basic knowledge of revenue management, Market segmentation, Sales channel stratégy, Pricing stratégy, Methods of analysis and prediction, Implementation of revenue management astrategy, Revenue management tools
  • Hotel marketing environment, Hotel market information, research and forecast, Customer consumption behavior, Hotel market segmentation and target market stratégy, Hotel product stratégy, Hotel pricing stratégy, Hotel market competition strategy
  • Organization of F&B operations, Food & Beverage production, Food & Beverage service, Food & beverage controlling, Hygiene & food safety, Purchasing & stock control
  • Organization structure, product knowledge, labor cost controls, menu engineering, cost and pricing strategies, production and preparation, standards of quality.
  • Organizational structure of hotel, Operations of the Front Office, Reservations, Check-in, check-out, Concierge, Duties of the Front Office, Hotel security
  • Standards of quality, Systems for quality control, Tools for measuring quality of service, Customer satisfaction and loyalty, Gues service and communication, Complaint handling
Literatura
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
  • BLAŽEK, Ladislav. Úvod do teorie řízení podniku. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-210-2085-7.
  • NEJDL, Karel. Management destinací cestovního ruchu. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-673-8.
  • KOŠŤAN, Pavol; BĚLOHLÁVEK, František; ŠULEŘ, Oldřich. Management. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-2510-396-X.
  • MAGCONSULTING, Společnost. Managment destinací. [online]. 2000. Dostupné z: http://www.cot.cz/data/cesky/01_01/1_stat_1.htm.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketingový management turistické destinace. [online]. 2006. Dostupné z: http://www.cestovni-ruch.cz/skolstvi/destinace.php.
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 b., max. 6 b.), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 b.), prezentace aktuality z oblasti managementu (max. 2 b.) Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 b.), prezentace aktuality z oblasti managementu (max. 2 b.) Zkouška (shodné pro obě formy studia): v ústní podobě/on-line formou, min. 50 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.