NU:B_PH_PTSZ Process of Creating a Brand Co - Course Information
B_PH_PTSZ Process of Creating a Brand Content Strategy
NEWTON Universitysummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. David Pokorný (seminar tutor)
Ing. Daniela Vrtišková (seminar tutor)
Mgr. David Pokorný (alternate examiner)
Ing. Daniela Vrtišková (alternate examiner) - Guaranteed by
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Proces tvorby obsahové strategie značky studenty naučí praktickou cestou strategickou tvorbu obsahu pro skutečnou či virtuální značku. Absolvent předmětu dokáže sebrat a analyzovat data o značce samotné, zákaznících i trhu a na jejich společném základě vymýšlet a doporučovat, a následně i tvořit obsah různých formátů a typů pro různé kanály. Absolvent se také seznámí s vhodnými metrikami pro vyhodnocování úspěchu i s praktickou stránkou tvorby obsahu.
- Syllabus
The content of the course has not been saved in this language version.
- Literature
- CASEY, Meghan. The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter). Indianapolis: New Riders, 2015. 272 s. ISBN 978-0-13410-510-9.
- Contentmarketinginstitute.com/blog
- Copyblogger.com/blog/
- HALVORSON, Kristina; RACH, Melissa. Content strategy for the web. : New riders, 2012. 224 s. ISBN 978-0-32180-830-1.
- JUST, Vladimír. Velký slovník floskulí. Voznice: Leda, 2009. 352 s. ISBN 978-80-7335-185-4.
- WILSON, Pamela. Master Content Strategy: How to Maximize Your Reach and Boost Your Bottom Line Every Time You Hit Publish. New York: BIG Brand Books, 2018. 218 s. ISBN 978-0-99787-542-3.
- MCCOY, Julia. Practical Content Strategy & Marketing: The Content Strategy & Marketing Course Guidebook. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 366 s. ISBN 978-1-97831-828-1.
- MCDONALD, Ry. Content Marketer's Guide to Ideation: One Framework & 32 Exercises For Unbeatable Content. x: Independently published, 2017. 187 s. ISBN 978-1-52061-407-6.
- Obsahova-agentura.cz
- Velocitypartners.com/blog
- KING, Stephen. O psaní. Olomouc: BETA Dobrovský, 2015. 224 s. ISBN 978-80-7306-706-9.
- Assessment methods
- -- item not defined --
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/12 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2023/B_PH_PTSZ