N_PH_NTP1 New Trends in Business

NEWTON University
summer 2023
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Pavel Adam (seminar tutor)
Mgr. Pavel Adam (alternate examiner)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s vybranými aktuálními trendy v podnikání u nás i v zahraničí prostřednictvím moderované diskuze s hosty z praxe. Nové či zesilující trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů, zejména však z technologického rozvoje a inovací poháněných sílící konkurencí ve výrobě i službách. Roky 2019-2023 jsou navíc specifické pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině. Konkrétní případy prezentované v rámci přednášek mohou sloužit nejen jako inspirace k vlastnímu podnikání, ale formou reflexe studenty obohatí o různé pohledy na toto téma a pomůže jim nabyté zkušenosti dále uplatnit. Přednášky jsou zejména na trendy v těchto oblastech: - ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) (Vzdělávání, služby, státní správa, vývoj AI, budoucí směřování využití AI, možnosti uplatnění AI v businessu), - NOVÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ OBECNĚ V NÁVAZNOSTI NA PANDEMII COVID-19 (Home Office, videokonference, webináře, příklon k hostingovým službám, rozvoj podnikání na internetu), - ESG (ENVIRONMENT SOCIAL GOVERNANCE) A DOPAD NA PODNIKÁNÍ (obhleduplné a udržitelné investování a jeho dopad), - PRŮMYSLOVÁ VÝROBA (digitalizace výroby, robotizace a automatizace výrobních linek, umělá inteligence), - ZEMĚDĚLSTVÍ (smart farming, ekologické zemědělství, agrologistika, hydroponie, vertikální zemědělství, ochrana půdy), - DOPRAVA (carsharing, zpoplatnění vjezdu do center, elektromobilita), - MALOOBCHOD (přesun nákupů do on-line prostoru, změna sortimentu výrobků – nap. biosortiment, implementace moderních technických prostředků – platební terminály, samoobslužné pokladny, regionálnost zboží, prodej nového typu zboží), - BANKOVNICTVÍ (digitalizace, API rozhraní, digitální onboarding klientů, digitalizace sjednávání bankovních produktů, omnichannel kanály, multibanking, posilování IT bezpečnostních prvků, zavádění BankID produktů, digitální komunikace s klientem - chaty a videobankéři, zapojování umělé inteligence), - CESTOVNÍ RUCH A HOTELNICTVÍ (sdílené ubytování, vylepšování věrnostních programů, automatizace tradičních úkonů, koncept chytrého pokoje), - GASTRONOMIE (tablety, digitalizace kontaktů, kamerové systémy, mobilizace plateb, digitální inventura, rozvoj rozvážkových služeb), - MARKETING (mobilní marketing, využití umělé inteligence, konverzační marketing, hlasové vyhledávání, optimalizace pro vyhledávače, vícekanálový marketing). 
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • Trendy v podnikání..: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends... : reviewed conference proceedings.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011-. ISBN 978-80-261-0971-6.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2023/N_PH_NTP1