NU:B_BR_MAR Marketing - Informace o předmětu
B_BR_MAR Marketing
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2024
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Smetana (přednášející)
Ing. Miriam Habibi (cvičící)
Mgr. Jiří Smetana (cvičící)
Ing. Miriam Habibi (náhr. zkoušející)
Mgr. Jiří Smetana (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
- Osnova
Hlavní témata předmětu: - 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C
- 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní)
- 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh)
- 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace)
- 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů)
- 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu)
- 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny)
- 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie)
- 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně)
- 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán)
- 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1
- 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
- Literatura
- DUFEK, Jaroslav. MARKETING – CESTA K ÚSPĚCHU FIRMY. Brno: Cathy, 1997. ISBN 80-238-0982-2.
- KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing Managament. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOSTKOVÁ, Miroslava; ĎAĎO, Jaroslav; PETROVIČOVÁ, Janka. Marketing služeb. Bratislava: Epos, 2006. ISBN 80-86578-50-X.
- WESTWOOD, John. JAK SESTAVIT MARKETINGOVÝ PLÁN. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-542-4.
- LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing: Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: PROFESSIONAL PUBLISHING, 2005. ISBN 80-86419-94-0.
- NĚMEČEK, Petr; ŠIMBEROVÁ, Iveta. Trendy vývoje marketingového přístupu. Brno: CERM, 2004. ISBN 80-7204-362-5.
- LANE, Peter; COOPER, John. MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ. Praha: Grada, 2009. ISBN 80-7169-641-2.
- Metody hodnocení
- Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2024/B_BR_MAR