B_PH_TRDM Trends in Digital Marketing

NEWTON University
summer 2024
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Bc. Martin Peška (lecturer)
Mgr. Bc. Martin Peška (seminar tutor)
Mgr. Bc. Martin Peška (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
SMYSL PŘEDMĚTU: Předmět přináší aktuální přístupy, novinky a trendy v oblasti digitálního marketingu z různých a potřebných oblastí, ve kterých garant předmětu a specializace Marketing spatřuje důležitost sdělení pro studenty v 6. semestru studia. Studovaná oblast se týká zejména témat jako jsou: trendy digitálního marketingu v kontextu spotřebitelského chování, trendy na sociálních sítích, komunikace změn v organizaci, trendy ve webové analytice, trendy v kyberbezpečnosti, ochraně soukromí aj. PRINCIP PŘEDMĚTU: Praktická výuka probíhá za účasti garanta a situačních hostů z praxe, předních odborníků digitálního marketing. 
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • BROWN, Danny and Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 0-7897-5104-6.
  • GOOGLE, Google. Digitální garáž. [online]. 2016. Dostupné z: https://digitalnigaraz.withgoogle.com/.
  • HALLIGAN, Brian. Inbound marketing : attract, engase, and delight customers online. New Jersey: Hoboken: Wiley, 2014. 198 s. ISBN 978-1-118-89665-5.
  • IAN, Daniel. E-commerce Get it Right! : Essential Step-by-step Guide for Selling & Marketing Products Online. Leigh, United Kingdom: Neurodigital, 2012. 228 s. ISBN 978-0-9565-2620-5.
  • YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
  • SCOTT, David. Affiliate Marketing: Step By Step Beginner Guide For Making Money Online. Amerika: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 76 s.
  • STERNE, Jim. Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. New Jersey: Wiley, 2017. 344 s. ISBN 978-1-11-940633-4.
  • TOMAN, Miloš. Intuitivní marketing pro 21. století. Praha: Management Press, 2016. 163 s. ISBN 978-80-7261-399-1.
  • OTTOCOPY, Ottocopy. Piště jako Copywriter [online]. [online]. 2016. Dostupné z: http://ebook-zdarma.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/10 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2024/B_PH_TRDM