B_BR_MMK_p Management mediálních kampaní

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (cvičící)
Garance
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
Út 11:20–12:50 WebinarJam, kromě Út 11. 2., kromě Út 18. 3., kromě Út 25. 3. ; a Čt 27. 3. 13:30–15:00 WebinarJam, Pá 11. 4. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 6. 5. 9:40–12:50 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_BR_MMK_p/01: každou sudou středu 9:40–11:10 BR Učebna 20, kromě St 19. 3., kromě St 2. 4. ; a St 7. 5. 9:40–11:10 BR Učebna 20, 13:30–15:00 BR Učebna 20, M. Přibyl
B_BR_MMK_p/02: každou sudou středu 8:00–9:30 BR Učebna 20, kromě St 19. 3., kromě St 2. 4. ; a St 7. 5. 8:00–9:30 BR Učebna 20, 11:20–12:50 BR Učebna 20, M. Přibyl
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v oblasti vedení (tedy přípravy, realizace a vyhodnocení) mediální kampaně z pohledu komunikační agentury. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti mediálních kampaní, nástroji a postupy, které jsou základním předpokladem pro úspěšné fungování komunikační agentury. Předmět probíhá s důrazem na komunikaci se zadavatelem mediální kampaně. Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu, marketingové komunikace a vychází ze znalostí základního marketingu.
Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na zadávání, tvorbu a vyhodnocení mediálních kampaní. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Osnova
  • Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů agentur, mediální kampaň jako služba
  • Popis trhu komunikačních agentur, stav, asociace, hlavní trendy, největší zadavatelé
  • Historie komunikačních agentur, důvody vedoucí ke vzniku agentur
  • Vývoj mediálních kampaní v uplynulých desetiletích v ČR a zahraničí
  • Struktura komunikační agentury
  • Komunikace v rovině agentura – zadavatel
  • Klientský brief
  • Symbolika, hodnoty, podniková identita v kontextu mediální kampaně
  • Tvorba obsahu mediální kampaně
  • Rozpočet a harmonogram mediální kampaně
  • Monitoring a reporting mediální kampaně
  • Vyhodnocení mediální kampaně
Literatura
  • AAKER, David. Brand building budování značky. Česká Republika: Computer Press, 2003. 328 s. ISBN 80-7226-885-6.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě docházky na semináře (min. 50 %), zpracování a prezentace týmové seminární práce, prezentace aktuality z oblasti mediálních kampaní Zkouška ústní formou, u studentů kombinované formy je součástí ústní zkoušky obhájení individuálního projektu.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/B_BR_MMK_p