NU:B_PH_TRD_k Trends in Digital Marketing - Course Information
	B_PH_TRD_k Trends in Digital Marketing
NEWTON Universitysummer 2025
- Extent and Intensity
 - 0/10. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
 - Teacher(s)
 - Mgr. Bc. Martin Peška (lecturer)
 - Guaranteed by
 - Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – Academic Department – NEWTON University - Timetable of Seminar Groups
 - B_PH_TRD_k/01: Sat 8. 3. 8:45–11:55 Zoom.Praha10, Sat 26. 4. 8:45–11:55 PH Učebna 12, 13:00–14:30 PH Učebna 12, M. Peška
 - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
 - Course objectives (in Czech)
 - SMYSL PŘEDMĚTU: Předmět přináší aktuální přístupy, novinky a trendy v oblasti digitálního marketingu z různých a potřebných oblastí, ve kterých garant předmětu a specializace Marketing spatřuje důležitost sdělení pro studenty v 6. semestru studia. Studovaná oblast se týká zejména témat jako jsou: trendy digitálního marketingu v kontextu spotřebitelského chování, trendy na sociálních sítích, komunikace změn v organizaci, trendy ve webové analytice, trendy v kyberbezpečnosti, ochraně soukromí aj. PRINCIP PŘEDMĚTU: Praktická výuka probíhá za účasti garanta a situačních hostů z praxe, předních odborníků digitálního marketing.
 - Syllabus
 - 
    
The content of the course has not been saved in this language version.  
- 
    
 - Literature
 - BROWN, Danny and Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 0-7897-5104-6.
 - GOOGLE, Google. Digitální garáž. [online]. 2016. Dostupné z: https://digitalnigaraz.withgoogle.com/.
 - HALLIGAN, Brian. Inbound marketing : attract, engase, and delight customers online. New Jersey: Hoboken: Wiley, 2014. 198 s. ISBN 978-1-118-89665-5.
 - IAN, Daniel. E-commerce Get it Right! : Essential Step-by-step Guide for Selling & Marketing Products Online. Leigh, United Kingdom: Neurodigital, 2012. 228 s. ISBN 978-0-9565-2620-5.
 - YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
 - SCOTT, David. Affiliate Marketing: Step By Step Beginner Guide For Making Money Online. Amerika: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. 76 s.
 - STERNE, Jim. Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. New Jersey: Wiley, 2017. 344 s. ISBN 978-1-11-940633-4.
 - TOMAN, Miloš. Intuitivní marketing pro 21. století. Praha: Management Press, 2016. 163 s. ISBN 978-80-7261-399-1.
 - OTTOCOPY, Ottocopy. Piště jako Copywriter [online]. [online]. 2016. Dostupné z: http://ebook-zdarma.
 
- Assessment methods
 - -- item not defined --
 - Language of instruction
 - Czech
 
- Enrolment Statistics (recent)
 - Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/summer2025/B_PH_TRD_k