NU:N_PH_ATP_k Analýza trhu a poptávky - Informace o předmětu
	N_PH_ATP_k Analýza trhu a poptávky
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2025
- Rozsah
 - 0/10. 4 kr. Ukončení: kz.
 - Vyučující
 - Ing. Petr Šoupal (přednášející)
 - Garance
 - Mgr. František Müller, MBA
Centrum podnikatelských disciplín – Akademická centra – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh
 - Út 8. 4. 13:30–15:00 Zoom.Brno2, Út 22. 4. 13:30–15:00 Zoom.Brno2
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
 - Cíle předmětu
 - Předmět Vás seznámí se všemi důležitými oblastmi pro úspěšný start či rozvoj podnikatelské činnosti. Získáte základní manažerský přehled o strategických oblastech ve firmě. Naučíte se rozpoznat a analyzovat klíčové faktory ovlivňující jednotlivé trhy a odvětví. Dozvíte se, jak analyzovat “poptávku”, tedy Vaši cílovou skupinu zákazníků a jak se odlišit od konkurence. Seznámíte se tzv. “Go-to-Market” strategií a jejími součástmi jako je cenová či marketingová strategie. Dozvíte se, k čemu se v praxi používají nástroje jako “Prodejní trychtýř”, “Minimum Viable Product” a další. Naučíte se sestavovat svůj finanční plán a také jak vytvořit, motivovat a vést úspěšné týmy.
 - Osnova
 - Úvod do předmětu, vymezení základních pojmů
 - Analýza trhu – klíčové faktory ovlivňující trh a jejich implikace na podnikatelské rozhodování
 - Analýza odvětví - faktory ovlivňující dané odvětví, různé formy struktury odvětví, životní cyklus odvětví
 - Analýza poptávky – cílová skupina zákazníků, profil ideálního zákazníka, Unique Selling Proposition
 - Go-to-Market strategie - jednotlivé složky GTM strategie a jejich význam pro podnikatele
 - Cenová strategie - cenová citlivost, cenová elasticita, value proposition models
 - Marketingová strategie – jaké jsou její složky a sestavení marketingového plánu
 - Komunikační strategie - nástroje a formy komunikační strategie a kdy kterou zvolit
 - Strategie prodejních cest - jak se rozhodnout v závislosti na typu a fázi své podnikatelské činnosti
 - Prodejní trychtýř + Minimum Viable Product – praktické využití těchto nástrojů pro firmy a podnikatele
 - Finanční plán - definice základních prvků a nástrojů finančního plánování a jak s nimi pracovat
 - Tým - tvorba týmu, vedení týmu, motivace týmu; jak řešit nenadálé či krizové situace; jak poskytovat feedback
 
- Literatura
 - TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
 - RORY, Sutherland. Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl. Jan Melvil Publishing, 2021. ISBN 978-80-7555-135-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/alchymie-7868/.
 - HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praxe manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
 
- Metody hodnocení
 - Odevzdání a obhajoba semestrálního projektu
 
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
 - Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_PH_ATP_k