B_PH_MMVA Marketing and Media Research and Analysis

NEWTON University
winter 2021
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (lecturer)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (seminar tutor)
Ing. Ivan Šimek, CSc. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace: Předmět marketingové a mediální výzkumy a analýzy má studenty seznámit s jednotlivými metodami, které se běžně používají pro marketingové výzkumy a mediální analýzy. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni tyto metody používat v praxi. Předmět je rozdělen do dvou ucelených bloků. Jeden se věnuje metodám a teorii marketingového výzkumu a analýzám a druhý je zaměřený na využití marketingového výzkumu při praktických marketingových úlohách. Sylabus: 1. Úvod k marketingovému výzkumu, seznámení s problematikou, aktuální marketingová situace na trhu 2. Marketingový informační systém, význam a oblasti marketingového výzkumu, desk research, hard data 3. Struktura a dělení marketingového výzkumu, stanovení cílů, proces výzkumu trhu, výběrový vzorek / sampling, dotazník a proces jeho tvorby 4. Kvantitativní výzkumné metody - pozorování, experiment, dotazování, základy analýz 5. Kvalitativní výzkumné metody – fokusové skupiny, individuální rozhovory, supergroup, etnografie a projektivní techniky 6. Panelová měření – výzkum sledovanosti médií 7. Produktový marketingový výzkum a vývoj nových produktů 8. Měření efektivnosti komunikace, pre-test a post -testy reklamních kampaní 9. Výzkum značky a měření brand image, 10. Využití výzkumu při segmentaci, U&A a výzkum životního stylu 11. Měření spokojenosti zákazníků a dalších stakeholderů- zákaznická zkušenost, user experience 12. Mystery shopping
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • NOVÁK, Ilja; HERZMANN, Jan; PECÁKOVÁ, Iva. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6.
  • KOZEL, Roman. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/12 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms winter 2022, summer 2023, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2021/B_PH_MMVA