B_BR_MKPS Mediální kampaň v kontextu podnikové strategie

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení mediální kampaně, a to zejména v kontextu podniku a jeho strategie. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti mediálních kampaní, nástroji a postupy, které jsou základem pro naplnění podnikové strategie v prostředí médií a pochopení důležitosti vhodně realizovaných kampaní s důrazem na zákazníka – cílovou skupinu. Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu, marketingové komunikace a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na tvorbu mediálních kampaní. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů. 
Osnova
  • Témata:
  • 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů mediálních kampaní, vztah mezi marketingovou komunikací podniku a strategií
  • 2. Tradiční formy komunikace vs. integrovaná komunikace vs. obsahový marketing
  • 3. Cíle mediálních kampaní vs. ostatní nástroje marketingu
  • 4. Typy médií
  • 5. Prostředky vhodné ke komunikaci, jejich hodnota a cena
  • 6. Výstupy mediální kampaně a jejich hodnocení v kontextu podnikové strategie
  • 7. Plán komunikační kampaně – situační analýza
  • 8. Plán komunikační kampaně – cílové skupiny
  • 9. Plán komunikační kampaně – komunikační strategie
  • 10. Plán komunikační kampaně – formulace sdělení
  • 11. Plán komunikační kampaně – přidaná hodnota kampaně vs. rozpočet
  • 12. Kampaně v prostředí internetu
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě docházky na semináře (min. 50 %), zpracování a prezentace týmové seminární práce, prezentace aktuality z oblasti mediálních kampaní Zkouška ústní formou, u studentů kombinované formy je součástí ústní zkoušky obhájení individuálního projektu
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.