B_PH_POPP Podnikání a podnikatelské plánování

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Libor Hoření (přednášející)
Mgr. Edita Friedlová (cvičící)
Ing. Petr Šoupal (cvičící)
Mgr. Edita Friedlová (náhr. zkoušející)
Ing. Petr Šoupal (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení studentů se začátky podnikání a probudit jejich podnikavost. Důraz je kladen na aktivní zapojení studentů a interaktivní a praktickou výuku s rozsáhlým zapojením hostů, kterými jsou zkušení a úspěšní podnikatelé. Studentům budou dodány konkrétní postupy, jak založit vlastní business a prakticky si vyzkouší celý proces od nalezení prvního nápadu přes vytvoření businessu plánu až po první marketing a práci s prvními zákazníky. Na konci semestru studenti představí svoji práci a na jakou úroveň se jejich business posunul.
Osnova
  • Hledání podnikatelské příležitosti
  • Přidaná hodnota a out of the box thinking
  • Business plán
  • Případové studie z businessu
  • Nástroje užitečné při podnikání
  • Business model + finance a právní formy
  • Marketing
  • Prezentace projektu
Literatura
  • LUDWIG, Petr; TAYLOR, Stephen. Konec prokrastinace: [jak přestat odkládat a začít žít naplno]. Brno: Jan Melvil. Briquet, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
  • GODIN, Seth. Fialová kráva : marketing konečně jinak!. Praha: Fragment, 2010. 179 s. ISBN 978-80-253-1120-2.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2023.