N_BR_OSR Metody osobnostního rozvoje

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. PhDr. Barbora Pánková, MBA, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Dvořáková (cvičící)
Mgr. Eva Dvořáková (náhr. zkoušející)
Mgr. PhDr. Barbora Pánková, MBA, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Mgr. PhDr. Barbora Pánková, MBA, Ph.D.
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět se věnuje osobnostnímu rozvoji kvalit schopností manažerů z hlediska jejich systémové a individuální přípravy. Studenti jsou seznamováni s různými cestami, přístupy a metodami, které lze efektivně aplikovat v rámci osobnostního a profesního rozvoje. Cílem předmětu je být schopen uvažovat a operovat o vzdělávání a rozvoji ve 3 rovinách - já k sobě, manažer k zaměstnancům, personalista či specialista vzdělávání a rozvoje k manažerům, zaměstnancům. 
Osnova
  • Základní osnova předmětu (přednáškové a seminární bloky):
  • 1. Úvod do předmětu - pojetí vzdělávání a rozvoje
  • 2. Osobnost s důrazem na rozvoj
  • 3. Vývoj osobnosti a myšlení s důrazem na rozvoj
  • 4. Koncepce firemního vzdělávání
  • 5. Rozvoj a vzdělávání v organizaci
  • 6. Metody vzdělávání a rozvoje
  • Konkrétní příklady přístupů a metod v rozvoji (představení konkrétních metod)
Literatura
  • BELZ, Horst; SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2015. 375 s. ISBN 978-80-262-0846-4.
  • KUCHARČÍKOVÁ, Alžbeta; VODÁK, Josef. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. 240 s. ISBN 978-80-247-7340-7.
  • HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2011. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
  • HRONÍK, František. Poznejte své zaměstnance. Praha: ERA Group, 2002. ISBN 80-86517-20-9.
Metody hodnocení
Zápočet: celosemestrální úkol projektového typu Zkouška: Ústní forma - prokázání pochopení pojmů + zpracování případových zadání → prokázat schopnost definovat oblasti rozvoje a vzdělávání a plánovat jejich rozvoj
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.