N_BR_RZA Rozvoj zaměstnanců

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2022
Rozsah
1/1. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Petr Kazík, Ph.D. (přednášející)
Ing. Petr Kazík, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petr Kazík, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph.D., MBA
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Zaměříme se na podstatu fungování zaměstnanců v organizacích. Jak nastavit celý systém, aby se maximálně využíval potenciál lidí. Jak rozvíjet klíčové kompetence s využitím talent managementu. Jak volit a používat efektivní nástroje rozvoje lidí. Naučit se používat vzdělávání, jako nástroj řízení. 
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu
  • 2. Systém rozvoje, Kompetenční model,
  • 3. Národní soustava povolání
  • 4. Rating dodavatelů rozvojových programů a kvalifikace interních lektorů
  • 5. Výběrovost, Assessment centra/Development centra (dále jen AC/DC),
  • 6. Evaluace, Měřitelné výstupy, hodnocení
  • 7. Jak nastavit parametry rozvoje - Prestiž, Patronát, Kariéra, Funkce, Komunikace, Motivace
  • 8. Osobní kariéra – talent management
  • 9. Dlouhodobost rozvojových aktivit
  • 10. Kreditní systém pro agilní systém sebeřízení
  • 11. Soulad systému rozvoje se systémy řízení kvality organizace (IIP - Investors in People , BSC, EFQM, ISO atd.)
  • 12. Tvorba plánu rozvoje
Literatura
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 798 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
  • BELZ, Horst; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001.
  • BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění: průvodce pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1978-8.
  • FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. 240 s. ISBN 978-80-247-6367-5.
  • HRONÍK, František. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 128 s. ISBN 978-80-247-1458-5.
  • VODÁK, Jozef; KUCHARČÍKOVÁ, Alžbeta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada: Praha, 2007. 205 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
  • KONVIČNÝ, Miroslav; KAZÍK, Petr; MUINOVÁ, Lenka. Tvorba firemní akademie, aneb Klíčové postupy pro kvalitní vznik firemního vzdělávání. Frýdek - Místek: AHRA - Consulting, 2012. 180 s. ISBN 978-80-260-3537-4.
  • PROKOPENKO, Joseph; KUBR, Milan. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6.
  • VETEŠKA, Jaroslav. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: EDUCA Service, 2011. 228 s. ISBN 978-80-87306-09-3.
  • VETEŠKA, Jaroslav; SALIVAROVÁ, Jarmila. Vzdělávání dospělých příležitosti a úskalí v globalizovaném světě. Praha: EDUCA Service, 2013. 416 s. ISBN 978-80-87306-12-3.
  • VETEŠKA, Jaroslav; TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1770-8.
  • HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing,a.s., 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
Metody hodnocení
Závěrečná seminární práce – návrh modelu rozvoje 
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.