B_BA_MAR Marketing

NEWTON University
winter 2023
Extent and Intensity
2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (lecturer)
Mgr. Jiří Smetana (lecturer)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (seminar tutor)
Mgr. Peter Hajnala, MBA, PhD. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/16 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms winter 2021, winter 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_BA_MAR