NU:B_BR_MNG Management - Informace o předmětu
B_BR_MNG Management
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2023
- Rozsah
- 2/1. Kombinované 0/14 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jakub Dostál, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Ing. Jakub Dostál, Ph.D. (náhr. zkoušející)
doc. Ing. Monika Motyčková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy managementu. Východiskem jsou jednotlivé vývojové etapy a současné školy a trendy v managementu. Po absolvování předmětu bude posluchač schopen používat jednotlivé manažerské funkce ve své praxi. Předmět pokrývá zejména následující problematiku: 1. Vývoj a podstata managementu 2. Názorové školy v managementu 3. Organizační struktury a jejich aplikace 4. Role a hlavní úkoly manažera 5. Funkce managementu: plánování, organizování, vedení a řízení, kontrola 6. Manažerské plánování 7. Organizace a dělba práce 8. Delegování jako nástroj zvyšování efektivity práce 9. Řízení lidských zdrojů a personalistika v rukou manažera 10. Rozhodovací procesy 11. Informační procesy a informační systémy ve firmě 12. Kontrolní procesy a osobnost manažera Absolventi předmětu rozumí požadavkům na management na úrovni podnikatelského subjektu. Rozlišují a znají strategický a operativní management, management v tržním prostředí, jeho postavení a uplatnění. Chápou korelace s významným okolím, prokazují znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce manažera. Studenti v rámci studijního předmětu získávají rovněž znalosti a dovednosti potřebné pro své budoucí rozhodování s využitím interpretace relevantních údajů v rámci nestabilního a nepředvídatelného prostředí. Zvládají řízení složitější odborné nebo profesionální činnosti a projektů za pomoci nástrojů plánování, implementace a získávání zpětné vazby. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích manažerů s cílem motivovat studenty k hlubšímu zájmu o problematiku. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
- Literatura
- BLAŽEK, Ladislav. Management: Organizování,rozhodováni, ovlivňováni. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
- KELLER, Kevin Lane; KOTLER, Philip. Marketing management. Praha 7: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- VODÁČKOVÁ, Olga; VODÁČEK, Leo. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press, 2006. 295 s. ISBN 80-7261-143-7.
- NĚMEČEK, Petr; ZICH, Robert. Základy podnikového managementu. Brno: NC Publishing, 2009. 143 s. ISBN 978-80-903858-7-0.
- VEBER, Jaromír. Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
- KOLEŇÁK, Jiří. Osobnostní rozvoj pro manažerské rozhodování. Ostrava: KEY Publishing, 2015. ISBN 978-80-7418-223-5.
- Metody hodnocení
- Zápočet: (prez.) min. účast na seminářích, získání určeného minima bodů za aktivitu na seminářích a zpracování průběžných zadání; (kombi) odevzdání zápočtové seminární práce odpovídající stanoveným požadavkům Zkouška: (prez.) písemný závěrečný test + ústní zkouška; (kombi) písemný závěrečný test + ústní zkouška
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2023/B_BR_MNG