B_PH_MAR Marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2023
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Smetana (přednášející)
Ing. Lucie Nádvorník (cvičící)
Ing. Daniela Vrtišková (cvičící)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (cvičící)
Ing. Lucie Nádvorník (náhr. zkoušející)
Ing. Daniela Vrtišková (náhr. zkoušející)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Literatura
  • DUFEK, Jaroslav. MARKETING – CESTA K ÚSPĚCHU FIRMY. Brno: Cathy, 1997. ISBN 80-238-0982-2.
  • KELLER, Kevin; KOTLER, Philip. Marketing Managament. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • KOSTKOVÁ, M; VAŠTÍKOVÁ, M; PETROVIČOVÁ, J. Marketing služeb. Bratislava: Epos, 2006. ISBN 80-7248-386-2.
  • ŠIMBEROVÁ, Iveta. Trendy vývoje marketingového přístupu. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-7204-362-5.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing: Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 978-80-8641-994-7.
  • NĚMEČEK, Petr. Možné trendy rozvoje podniků. Brno: CERM, 2004. ISBN 80-7204-362-5.
  • WESTWOOD, John. JAK SESTAVIT MARKETINGOVÝ PLÁN. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 978-80-251-2621-9.
  • LANE, Peter; COOPER, John. MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7014-034-8.
Metody hodnocení
Zápočet (prezenční): docházka na semináře min. 70 % (za každou účast 1 bod; max. 6 bodů), zpracování a prezentace týmové seminární práce (max. 14 bodů); prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci 2. – 5. semináře (max. 2 body); body z výuky Zápočet (kombi): zpracování týmové seminární práce (max. 14 bodů), prezentace aktuality z oblasti marketingu v rámci (max. 2 body); body z výuky Zkouška (shodně obě formy studia): v ústní podobě; úspěšnost min. 50 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, léto 2023, léto 2024.