B_PH_WDAN Web and Data Analytics

NEWTON University
winter 2023
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Zbyněk Hyrák, MBA (lecturer)
Ing. Zbyněk Hyrák, MBA (seminar tutor)
Ing. Zbyněk Hyrák, MBA (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Zbyněk Hyrák, MBA
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a praktických dovedností studentů v oblasti výkonnostního internetového marketingu, tvorby PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a zejména webové analytiky (Google Analytics). Komplex odborných přednášek a seminářů se „workshopovou formou“ detailně zabývá praktickým seznámením s uvedenými nástroji výkonnostního internetového marketingu a webové analytiky. Student si v rámci výuky vyzkouší v testovacím účtu, jak se vytvářejí PPC kampaně, založí si svůj vlastní Google Analytics účet, ve kterém si veškeré získané znalosti bude moci osobně zkoušet přímo při odborném výkladu. Následně se seznámí se základními pojmy webové analytiky, metrikami i dimenzemi, naučí se používat UTM parametry pro značkování kampaní, a bude schopen především číst i vyhodnocovat data v Google Analytics. Zorientuje se také v základních přehledech i metrikách nástroje Google Analytics, a pokusí se je správně interpretovat a dávat do kontextu dané situace. Díky těmto praktickým zkušenostem dokáže student chápat webovou analytiku v souvislostech a rozpoznat efektivní marketingové kanály i kampaně, ale také objevit doposud přehlížené marketingové příležitosti. V rámci webové analytiky zvládne také vyhodnotit, v jakých krocích opouštějí návštěvníci nákupní proces (u e-shopů) a navrhnout řešení. Bude schopen popsat rozdíl mezi konverzemi, mikro-konverzemi a událostmi ve webové analytice a vyhodnotit výkonnost marketingových kampaní. V závěru se seznámí s konverzními trasami a základními atribučními modely, které Google Analytics ve svém rozhraní nabízí, aby lépe identifikoval, které marketingové kanály mají největší zásluhu na výkonu webových stránek, a naučí se správně používat pokročilou segmentaci dat a sekundární dimenze. 
Syllabus
  • The content of the course has not been saved in this language version.
Literature
  • ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2.
  • HYRÁK, Zbyněk. Webová a datová analytika. Praha: NEWTON College, a. s., 2022. ISBN 978-80-87325-54-4.
  • HYRÁK, Zbyněk. Blog - Optimalizovaný-Web.cz. [online]. 2019. Dostupné z: https://www.optimalizovany-web.cz/blog/.
  • WHITMORE, Caleb; CUTRONI, Justin; TONKIN, Sebastian. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3339-2.
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
  • MARKO, Martin; DRAHOKOUPIL, Jakub; APPELTAUER, Roman. Jak na Google Tag Manager. [online]. 2018. Dostupné z: https://www.h1.cz/files/jak-na-gtm.pdf.
  • VĚTROVSKÁ, Petra. Klikařův průvodce PPC reklamou. [online]. 2015. Dostupné z: https://www.zaklik.cz.
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0.
Assessment methods
-- item not defined -- 
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/16 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms winter 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_PH_WDAN