N_BR_MMA Mezinárodní marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2023
Rozsah
2/1. Kombinované 0/16 hodin za semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kristýna Hájková (přednášející)
Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kristýna Hájková (cvičící)
Mgr. Kristýna Hájková (náhr. zkoušející)
Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu se zaměřením na mezinárodní trhy. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi mezinárodního marketingu, mezinárodním prostředí a jeho vlivem na mezinárodní podnikání, aspekty mezinárodního marketingového výzkumu, strategickým plánováním a růstovými strategiemi v mezinárodním marketingu, jakými formami vstupují firmy na mezinárodní trhy. Součástí předmětu tvoří také segmentace mezinárodních trhů, výběr cílových trhů a positioning a následná mezinárodní značková strategie včetně mezinárodního marketingového mixu.  
Osnova
  • Hlavní témata předmětu:
  • 1. Podstata a význam mezinárodního marketingu
  • 2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí)
  • 3. Mezinárodní marketingový výzkum
  • 4. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy
  • 5. Mezinárodní značková strategie
  • 6. Segmentace mezinárodních trhů
  • 7. Výběr cílových trhů a positioning
  • 8. Mezinárodní výrobková politika
  • 9. Mezinárodní cenová politika
  • 10. Mezinárodní distribuční politika
  • 11. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 12. Nové trendy v marketingovém přístupu, propojení marketingových a obchodních činností
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet (nutno získat min. 10 bodů):
Aktivní účast na semináře (za každou účast 1 bod), max. 6, min 4
zpracování a prezentace případové studie na téma: Marketingová strategie firmy při na zahraniční trh (skupinová práce, 4 - 6 studentů, konkrétní firma, konkrétní data, struktura dle probíraných témat předmětu), max. 12 bodů, nutnost získat min. 50 % za případovou studii
prezentace aktuality z oblasti mezinárodního marketingu v rámci seminářů, max. 2 body
plusové body z výuky
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2023/N_BR_MMA