B_PH_POP_p Podnikání a podnikatelské plánování

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2024
Rozsah
2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Chaloupková, MBA (přednášející)
Ing. Petr Šoupal (přednášející)
Ing. Kateřina Chaloupková, MBA (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D., MBA, LL.M.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
Út 24. 9. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 1. 10. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 8. 10. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 15. 10. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 22. 10. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 29. 10. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 5. 11. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 12. 11. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 19. 11. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 26. 11. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 3. 12. 9:40–11:10 WebinarJam, Út 10. 12. 9:40–11:10 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_PH_POP_p/201: každé sudé pondělí 15:10–16:40 PH Učebna 06, kromě Po 11. 11. ; a Pá 22. 11. 16:40–18:20 PH Učebna 05, Pá 6. 12. 15:10–16:40 PH Učebna 05, K. Chaloupková
B_PH_POP_p/202: každé sudé pondělí 16:50–18:20 PH Učebna 06, kromě Po 11. 11. ; a Pá 22. 11. 18:30–20:00 PH Učebna 05, Pá 6. 12. 16:50–18:20 PH Učebna 05, K. Chaloupková
B_PH_POP_p/203: každé liché pondělí 15:10–16:40 PH Učebna 06, kromě Po 4. 11. ; a Pá 22. 11. 15:10–16:40 PH Učebna 05, K. Chaloupková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení studentů se začátky podnikání a poskytnutí praktických návodů, jak jej nastartovat a dále úspěšně provozovat. Důraz je kladen na aktivní zapojení studentů, tzn. jejich interaktivní a praktickou výuku se zapojením hostů (úspěšní podnikatelé). Studenti budou mít možnost prakticky pochopit celý proces „rozjezdu podnikání“, počínaje rozhodnutím, zda podnikat a v jaké oblasti, přes vytvoření business plánu, marketingu, založení firmy, získání prvních zákazníků a zapojení zaměstnanců.
Osnova
  • Hledání podnikatelské příležitosti.
  • Analýza trhu.
  • Business plán.
  • Nástroje užitečné při podnikání.
  • Business model.
  • Finance a právní formy podnikání.
  • Marketing.
  • Přidaná hodnota a out of the box thinking.
  • Případové studie z businessu.
Literatura
    doporučená literatura
  • GODIN, Seth. Fialová kráva : marketing konečně jinak!. Praha: Fragment, 2010. 179 s. ISBN 978-80-253-1120-2.
  • LUDWIG, Petr; TAYLOR, Stephen. Konec prokrastinace: [jak přestat odkládat a začít žít naplno]. Brno: Jan Melvil. Briquet, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
    neurčeno
  • PULKERT Dalibor, 30 HODIN Ověř nápad v rekordním čase a rozjeď vysněné podnikání, Jan Melvil Publishing, 2024, ISBN 978-80-7555-220-4
  • VLACH Robert, Na volné noze, Jan Melvil Publishing, 2017, ISBN 978-80-7555-015-06
Metody hodnocení
Odevzdání a obhajoba seminární práce
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/B_PH_POP_p