B_PH_UBM_p Introduction to Brand Management

NEWTON University
winter 2024
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (lecturer)
Ing. Adam Polášek (seminar tutor)
Ing. Martin Přibyl, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Martin Přibyl, Ph.D.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Timetable
Tue 9:40–11:10 WebinarJam, except Tue 12. 11. ; and Tue 17. 12. 9:40–11:10 WebinarJam
  • Timetable of Seminar Groups:
B_PH_UBM_p/201: each odd Monday 18:30–20:00 PH Učebna 03, A. Polášek
B_PH_UBM_p/202: each odd Monday 18:30–20:00 PH Učebna 05, M. Přibyl
B_PH_UBM_p/203: each odd Monday 16:50–18:20 PH Učebna 03, A. Polášek
B_PH_UBM_p/204: each odd Wednesday 16:50–18:20 PH Učebna 04, except Wed 25. 9. ; and Wed 2. 10. 8:00–9:30 PH Učebna 08, A. Polášek
B_PH_UBM_p/205: each odd Wednesday 18:30–20:00 PH Učebna 04, except Wed 25. 9. ; and Wed 2. 10. 9:40–11:10 PH Učebna 08, A. Polášek
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a osvojení znalostí a dovedností studentů v budování značky, a to ať jednotlivce, komerčního subjektu nebo jiné organizace. Klíčové na předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti budování značky, nástroji a postupy, které jsou základem pro řízení značky, ovlivňování reputace a tvorby prvního dojmu s ohledem na cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu a vychází ze znalostí základního marketingu. Součást výuky v rámci předmětu představují i přednášková vystoupení externích odborníků z řad specialistů na budování značky a manažerů. V seminářích budou řešeny případové studia a zadání z praxe podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.
Syllabus (in Czech)
  • Témata: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení přístupů budování značky, vztah mezi segmentací, targetingem, positioningem a diferenciací 2. Pilíře a podstata značky, aktivní positioning 3. Složky postojů ke značce a jejich ovlivňování, vliv značky na rozhodování spotřebitele 4. Značka jako příběh, Marketing 3.0 v kontextu brandingu 5. Spokojenost zákazníka a jakost vs. značka, reference 6. Jak se buduje silná značka 7. Inventura značky 8. Značka a integrovaná marketingová komunikace 9. Impression management (řízení prvního dojmu) 10. Reputation management (aktivní budování značky) 11. Branding vs. recruitment (značka v kontextu personálního marketingu) 12. Změna obsahu značky
Literature
  • KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2016. 222 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • NEUMEIER, Marty. The Brand Flip. In the Unit States: Copyright, 2015. 146 s. ISBN 0-134-17281-7.
  • VLACH, Robert. Na volné noze. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. 760 s. ISBN 978-80-7555-015-6.
  • RUDELIUS, W; KERIN, R A; HARTLEY, S W. Marketing. New York: McGraw-Hill Education, 2015. 740 s. ISBN 978-0-07-786103-2.
  • NEUMEIER, Marty. The Brand Gap. In the Unit States: Copyright, 2006. 194 s. ISBN 0-321-34810-9.
Assessment methods
-- item not defined --
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/B_PH_UBM_p