B_PH_VOP_k Vzdělávání pro osobní a profesní rozvoj

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2024
Rozsah
0/14. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (přednášející)
Mgr. Kamil Luzar, MBA (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. Radomír Saliger, Ph.D.
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PH_VOP_k/201: Ne 3. 11. 8:45–11:55 PH Učebna 03, Ne 8. 12. 13:00–17:50 PH Učebna 03, Ne 12. 1. 13:00–16:10 PH Učebna 01, K. Luzar
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti podstaty a významu vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti procesu vzdělávání, s jednotlivými fázi tohoto procesu a implementaci vzdělávání do rozvoje manažerů a zaměstnanců. Předmět klade důraz na význam vzdělávání zaměstnanců i pro odpovědnou péči a rozvoj pracovníků s cílem podpořit konkurenceschopnost dané organizace na trhu práce.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu: 1. Tvorba vzdělávacích cílů, proces vzdělávání a jeho fáze. 2. Význam analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. 3. Specifika a metody vzdělávání dospělých I. 4. Specifika a metody vzdělávání dospělých II. 5. Význam evaluace ve vzdělávacím procesu. 6. Podstata a význam vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci, knowledge management. 7. Kompetenční model jako základní nástroj rozvoje lidských zdrojů. 8. Podstata a význam time managementu pro rozvoj manažerů a zaměstnanců. 9. Organizační kultura, komunikace mezi zaměstnanci, facilitace, mezilidské vztahy a řešení konfliktů. 10. Metody a principy osobního rozvoje I. 11. Metody a principy osobního rozvoje II. 12. Shrnutí, závěr.
Literatura
  • HARRY, D. 2021. Self Improvement. Morrisville: Lulu Press. ISBN 978-1-7162-7004-8.
  • SOJÁK, P. 2017. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.
Metody hodnocení
Zápočet: - docházka na semináři alespoň 50 % - zpracování a prezentace seminární práce Zkouška: - ústní zkouška ze znalostí a dovedností z předmětu - výsledná známka je tvořena z 50 % za praktické aktivity během semestru a zpracovanou seminární práci a 50 % hodnocení tvoří samotná ústní zkouška

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/B_PH_VOP_k