N_BR_MMA_p Mezinárodní marketing

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2024
Rozsah
2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Karel Novotný (přednášející)
Bc. Jan Perla (přednášející)
Mgr. Emil Velinov, Ph.D. (přednášející)
Bc. Jan Perla (cvičící)
Garance
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
St 8:00–9:30 WebinarJam, kromě St 2. 10., kromě St 11. 12. ; a Čt 10. 10. 15:10–16:40 WebinarJam, St 13. 11. 8:00–9:30 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
N_BR_MMA_p/501: každý sudý pátek 13:30–15:00 BR Učebna 06, kromě Pá 1. 11., kromě Pá 29. 11. ; a Pá 29. 11. 11:20–12:50 BR Učebna 03, Po 9. 12. 13:00–14:00 Zoom.Brno1, J. Perla
N_BR_MMA_p/502: každý sudý pátek 15:10–16:40 BR Učebna 06, kromě Pá 1. 11., kromě Pá 29. 11. ; a Pá 29. 11. 9:40–11:10 BR Učebna 03, Po 9. 12. 13:00–14:00 Zoom.Brno1, J. Perla
N_BR_MMA_p/503: každý sudý pátek 16:50–18:20 BR Učebna 06, kromě Pá 1. 11., kromě Pá 29. 11. ; a Pá 29. 11. 13:30–15:00 BR Učebna 03, Po 9. 12. 13:00–14:00 Zoom.Brno1, J. Perla
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu se zaměřením na mezinárodní trhy. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi mezinárodního marketingu, mezinárodním prostředí a jeho vlivem na mezinárodní podnikání, aspekty mezinárodního marketingového výzkumu, strategickým plánováním a růstovými strategiemi v mezinárodním marketingu, jakými formami vstupují firmy na mezinárodní trhy. Součástí předmětu tvoří také segmentace mezinárodních trhů, výběr cílových trhů a positioning a následná mezinárodní značková strategie včetně mezinárodního marketingového mixu.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu:
  • 1. Podstata, význam a přístupy k mezinárodnímu marketingu
  • 2. Mezinárodní marketingový výzkum
  • 3. Strategické plánování a růstové strategie
  • 4. Mezinárodní branding
  • 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy
  • 6. Segmentace cílových trhů, výběr cílových trhů, positioning
  • 7. Distribuční politika
  • 8. Lokalizace versus globalizace produktů
  • 9. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 10. Propojení obchodu a marketingu, měření
  • 11. Mezinárodní cenová politika
  • 12. Trendy a shrnutí
Metody hodnocení
1. zápočet (nutno získat min. 10 bodů):
Aktivní účast na semináře (za každou účast 1 bod), max. 6, min 4
zpracování a prezentace případové studie na téma: Marketingová strategie firmy při vstupu na zahraniční trh (skupinová práce, 4 - 6 studentů, konkrétní firma, konkrétní data, struktura dle probíraných témat předmětu), max. 12 bodů, nutnost získat min. 50 % za případovou studii
prezentace aktuality z oblasti mezinárodního marketingu v rámci seminářů, max. 2 body
plusové body z výuky 2. On-line test - pro připouštění k testu je třeba získat zápočet a min. 10 bodů
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/N_BR_MMA_p