STING:MKT_IK Basics of Marketing - Course Information
MKT_IK Basics of Marketing
STING ACADEMYwinter 2024
- Extent and Intensity
- 16/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miriam Habibi (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – STING ACADEMY - Timetable
- Sat 28. 9. 8:45–11:55 BR Učebna 02, Sun 3. 11. 13:00–16:10 BR Učebna 03, Sat 14. 12. 8:45–11:55 BR Učebna 02, Sat 11. 1. 8:45–11:55 BR Učebna 03
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- Přednášky:
1. Úvod do marketingu (základní pojmy, historie, vymezení marketingových přístupů, marketingový mix 4P / 4C / 4E)
2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní prostředí)
3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, černá skříňka spotřebitele, spotřebitelské generace aj.)
4. Segmentace trhu (přístupy k trhu, princip segmentace, skupiny zákazníků, charakteristika zákaznických skupin, targeting, positioning)
5. Marketingový výzkum (vymezení možností výzkumu, typy výzkumů, využitelnost výzkumu v praxi)
6. Produkt (marketingové vlastnosti produktu, úplný produkt, životní cyklus produktu, analýza portfolia produktu)
7. Cenová politika (cenová strategie při zavádění nového výrobku na trh určení ceny dle cena vs. kvalita), časté chyby v cenové politice, postup stanovení ceny)
8. Distribuce (distribuční cesta, distribuční struktura, distribuční funkce, distribuční úrovně a formy, nakupování na internetu v ČR)
9. Propagace – 1. část (význam integrované marketingové komunikace, cílové skupiny marketingové komunikace, komunikační modely, nástroje marketingové komunikace)
10. Propagace – 2. část (reklama, podpora prodeje, přímý marketing, public relations, osobní prodej, sponzoring, reklamní plán)
11. Digitální marketing – 1. část (globální digitální růst, trendy digitálního marketingu, přehled nástrojů digitálního marketingu, internetová reklama, vývoj internetové reklamy v ČR)
12. Digitální marketing – 2. část (search marketing, e-mail marketing, virální marketing, sociální média, mobilní marketing, další trendy digitálního marketingu)
- Přednášky:
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2024/MKT_IK