MSP2_K Podnikání v malých a středních podnicích 2

Vysoká škola Sting, o.p.s.
léto 2024
Rozsah
16/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jitka Sládková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání základních poznatků z oblasti podnikatelského prostředí a hodnocení jeho kvality a vlivů na MSP v ČR, možností podpory MSP v ČR včetně podnikatelských podpůrných institucí, jakož i regionální podpory inovací v MSP a možností integračních tendencí MSP v ČR. Cílem předmětu je seznámit studenty s komplexními charakteristikami podnikatelského prostředí (včetně hodnocení jeho kvality a vlivů na MSP v ČR), možnostmi čerpání různých druhů podpor pro MSP v ČR (včetně podpor pro inovativní MSP) a všemi druhy spoluprací MSP navzájem. Po absolvování předmětu by měl student na základě znalostí z přednášek být schopen orientovat se v podnikatelském prostředí ČR, vybrat vhodnou podporu (nástroj, instituci) pro konkrétní MSP (včetně podporujících inovační aktivity MSP) a formu nejvýhodnější spolupráce pro MSP.
Osnova
  • Přednášky:
  • Podnikatelské prostředí, hodnocení jeho kvality a vliv na MSP v ČR.
  • Podnikatelské instituce a podpůrné instituce v podnikatelské sféře v ČR.
  • Podpora MSP v ČR a v EU, územní a zájmová samospráva v oblasti podnikání v ČR.
  • Partnerství veřejného a soukromého sektoru.
  • Spolupráce veřejné správy s podniky. Regionální spolupráce s podniky.
  • Místní správa a MSP.
  • Regionální podpora inovací v MSP.
  • Instituce pro výchovu inovačních podnikatelů v ČR.
  • Spolupráce a síťování MSP.
  • Klastry a klastrové iniciativy.
  • Aktuální problémy MSP týkající se podpory a spolupráce s veřejnou správou.
  • Úspěšné příklady MSP z praxe.
Literatura
    povinná literatura
  • STEJSKAL, J. Průmyslové klastry a jejich vznik v regionech. Praha: Linde, a.s., 2011. ISBN 978-80-7201-840-6.
  • JEŽKOVÁ, R., JEŽEK, J.: Podnikanie a jeho komunálna a regionálna podpora. 1. vyd. Bratislava: Eurokódex, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-89447-47-3.
  • MALACH, A. a KOL. : Jak podnikat po vstupu do EU. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-0906-6.
    doporučená literatura
  • VOJTÍN, V.: Specifika podnikání malých a středních podniků v tuzemsku a zahraničí. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357- 5342.
  • PAVELKOVÁ, D. a kol.: Klastry a jejich vliv na výkonnost firem. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2689-2.
  • SRPOVÁ, J., VEBER, J.: Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
  • KORÁB, V., PETERKA, J., REŽŇÁKOVÁ, M.: Podnikatelský plán. Praha: Computer Press, a.s., 2008. ISBN 978-80-251-1605-0.
  • JÁČ, I., RYDVALOVÁ, P., ŽIŽKA, M.: Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-2510-8538.
  • SRPOVÁ, J., ŘEHOŘ, V. a kol.: Základy podnikání. Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
  • SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika. 4., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1992-4.
  • HRDÝ, M. a kol.: Komplexní řešení teoretických a aplikačních problémů financování malých a středních podniků v podmínkách tržního prostředí Evropské unie. Plzeň: ZČU v Plzni, 2008. ISBN 978-80-7043-746-9
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/sting/leto2024/MSP2_K