MKT Marketing

Vysoká škola Sting, o.p.s.
zima 2013
Rozsah
1/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketing je představení základních obchodních a komunikačních strategií podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingových technik, představují analytické nástroje podniku (SWOT, BCG, GE, PESTEL), marketingový mix, životní cyklus výrobku, nákupní chování jednotlivce a podniků. Předmět se okrajově dotýká marketingového výzkumu, principu sběru dat. Od akademického roku 2011/2012 je předmět doplněn o virální marketing a další moderní marketingové nástroje.
Osnova
Přednáška:
1. Historie marketingu, vývojové směry, marketingové strategie
2. Analýza podniku a tržního prostředí (SWOT, BCG, GE, PESTEL)
3. Potenciál trhu, potenciál podniku, nákupní chování jednotlivce, nákupní chování podniku
4. Marketingový mix (podnikový pohled, zákaznický pohled), životní cyklus výrobku
5. Marketingový výzkum – nástroje sběru primárních dat
6. Virální marketing, marketing na sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 s. ISBN 80-86342-40-9. info
    doporučená literatura
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. akt. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. info
  • KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6. info
Výukové metody
Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Zápočet formou semestrálního projektu – téma: vlastní marketingové strategie. Zkouška formou písemného testu.
Informace učitele
Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje učitel cvičení.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2007, léto 2008, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/sting/zima2013/MKT