MGS_K Strategic Management

STING ACADEMY
winter 2016
Extent and Intensity
0/0/12. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA (lecturer)
Guaranteed by
prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – STING ACADEMY
Timetable
Sat 22. 10. 8:30–12:00 Posluchárna G, Fri 25. 11. 12:30–16:00 Posluchárna G, Sat 26. 11. 8:30–12:00 Posluchárna G, Sat 28. 1. 8:30–16:00 Posluchárna G
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na vymezení základních pojmů, charakteristiky změn podnikatelského prostředí ve XXI. století a základních přístupů a principů tvorby strategie firmy v podmínkách současné fáze globalizace se strategie firmy zaměřuje na diferenciaci produktů a služeb, které firma nabízí specifickému okruhu zákazníků, s cílem vytvoření tzv. vlastního monopolu. Strategický management uvádí pragmatické postupy tvorby strategie firmy ve fázích „Přehled o situaci firmy“; „Externí analýza“, zkoumající pět konkurenčních faktorů na trhu; „Interní analýza“, vyhodnocující komponenty činností hodnotového řetězce firmy; „Souhrn a návrh strategie“, vycházející z analýz SWOT, syntézy výsledků analýz a vymezení klíčových faktorů úspěchu firmy. Uvádí přístup k návrhu optimální podnikatelské strategie firmy, hodnocení atraktivnosti strategických záměrů, metodiku následné restrukturalizace firmy a hlavní podmínky úspěšné realizace strategie ve firmě.
Syllabus (in Czech)
  • Přednáška:
    1. Charakteristika strategického řízení
    2. Vize, mise, firemní kultura, identita a image firmy
    3. Nové tisíciletí – nová doba
    4. Zásadní přístupy k tvorbě strategie
    5. Přehled o situaci firmy
    6. Externí analýza – analýza okolí firmy
    7. Interní analýza – analýza činnosti firmy.
    8. Souhrn a návrh strategie
Literature
    required literature
  • SAKÁL, P and KOL. Strategický manažment v praxi manažéra. Trnava: Tritsoft, 2007, 703 pp. ISBN 978-80-89291-04-5. info
  • KEŘKOVSKÝ, M. and VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 206 pp. ISBN 80-7179-453-8. info
  • DOSTÁL, Vladimír. Strategický management. 1st ed. Brno: Akademie Sting v Brně, 2005, 132 pp. ISBN 20090505. info
    recommended literature
  • DRUCKER, P F. Drucker na každý den. 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci. Management Press, 2006. ISBN 80-7261-140-2. info
  • W, CHAN KIM and R MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3. info
Teaching methods (in Czech)
Způsob výuky je popsán ve Studijním o zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet: Test 25 otázek
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020, winter 2020.
  • Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2016/MGS_K