2016
Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
VÁGNER, IvanZákladní údaje
Originální název
Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
Název česky
Vliv vybraných megatrendů na posun paradigmatu strategického myšlení
Název anglicky
Influence of selected megatrends for the paradigm shift of strategic thinking
Autoři
VÁGNER, Ivan
Vydání
1. vyd. Bratislava-Slovenská republika, Zborník vedeckých prác: International Scientific Conference “Current Problems of the Corporate Sector 2016” Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava, od s. 1073 - 1083, 11 s. 2016
Nakladatel
Bratislava Department of Business, Faculty of Business Management, EU in Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola Sting, o.p.s.
ISBN
978-80-561-0246-6
UT WoS
M10, Q50
Klíčová slova česky
Vývoj výkonu poslání podniku, globální megatrendy, mentální principy, posun paradigmatu strategického myšlení, principy strategického myšlení, strategické aktivity, strategické myšlení, vrcholový management podniků
Klíčová slova anglicky
Enterprise´s mission development, global megatrends, mental principles, paradigm shift in strategic thinking, principles of strategic thinking, strategic activities, strategic thinking, top management of enterprises.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 8. 2016 17:06, prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA
V originále
Rozvoj strategického myšlení ve velkých podnicích probíhal relativně nepřetržitě až do globální finanční a ekonomické krize. Řešení této krize na základě stávajícího strategického myšlení selhává. Potřeba zásadní změny paradigmatu strategického myšlení se stává klíčovou prioritou. Základním předpokladem tohoto posunu jsou: striktní dodržování zásad strategického myšlení a mentálních principů a vnímání krize jako výzvy ke změně myšlení o vývoji výkonu poslání podniků. Cílem příspěvku je nabídnout některé podněty pro odbornou diskusi o žádoucím posunu paradigmatu strategického myšlení, což mj. obsahuje i respekt k vlivům vybraných globálních megatrendů.
Anglicky
Development of strategic thinking in large enterprises took place relatively continuously until the global financial and economic crisis. Solution to this crisis based on the existing strategic thinking fails. The need for a fundamental paradigm shift in strategic thinking is becoming a key priority. The underlying assumption of this shift are: the strict respect for the principles of strategic thinking and mental principles and perception of the crisis as a challenge to change thinking on the enterprise´s mission development. The aim of this paper is to offer some incentives for a professional discussion regarding the desired paradigm shift in strategic thinking, which is related to the influence of selected global megatrends on the enterprise´s mission development.