NU:B_BR_VOP_k Personal and Professional Deve - Course Information
B_BR_VOP_k Personal and Professional Development Education
NEWTON Universitywinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/14. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (lecturer)
Mgr. Michaela Kršíková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. Radomír Saliger, Ph.D.
Centre for Humanities – NEWTON University - Timetable of Seminar Groups
- B_BR_VOP_k/201: Sat 23. 11. 8:45–11:55 BR Učebna 07, Sat 30. 11. 8:45–11:55 BR Učebna 04, 13:00–14:30 BR Učebna 04, Sat 4. 1. 8:45–11:55 BR Učebna 02, M. Kršíková
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti podstaty a významu vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti procesu vzdělávání, s jednotlivými fázi tohoto procesu a implementaci vzdělávání do rozvoje manažerů a zaměstnanců. Předmět klade důraz na význam vzdělávání zaměstnanců i pro odpovědnou péči a rozvoj pracovníků s cílem podpořit konkurenceschopnost dané organizace na trhu práce.
- Syllabus (in Czech)
- Hlavní témata předmětu: 1. Tvorba vzdělávacích cílů, proces vzdělávání a jeho fáze. 2. Význam analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. 3. Specifika a metody vzdělávání dospělých I. 4. Specifika a metody vzdělávání dospělých II. 5. Význam evaluace ve vzdělávacím procesu. 6. Podstata a význam vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci, knowledge management. 7. Kompetenční model jako základní nástroj rozvoje lidských zdrojů. 8. Podstata a význam time managementu pro rozvoj manažerů a zaměstnanců. 9. Organizační kultura, komunikace mezi zaměstnanci, facilitace, mezilidské vztahy a řešení konfliktů. 10. Metody a principy osobního rozvoje I. 11. Metody a principy osobního rozvoje II. 12. Shrnutí, závěr.
- Literature
- SOJÁK, P. 2017. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.
- HARRY, D. 2021. Self Improvement. Morrisville: Lulu Press. ISBN 978-1-7162-7004-8.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: - docházka na semináři alespoň 50 % - zpracování a prezentace seminární práce Zkouška: - ústní zkouška ze znalostí a dovedností z předmětu - výsledná známka je tvořena z 50 % za praktické aktivity během semestru a zpracovanou seminární práci a 50 % hodnocení tvoří samotná ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/B_BR_VOP_k