B_PH_MAR Marketing

NEWTON University
winter 2023
Extent and Intensity
2/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc. (lecturer)
Mgr. Jiří Smetana (lecturer)
Ing. Lucie Nádvorník (seminar tutor)
Ing. Daniela Vrtišková (seminar tutor)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (seminar tutor)
Ing. Lucie Nádvorník (alternate examiner)
Ing. Daniela Vrtišková (alternate examiner)
Ing. František Zjevík, DiS., MSc. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
Centre for Business Studies – NEWTON University
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Předmět se bude zabývat vybranými pasážemi z oblasti marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do problematiky předmětu, základní pojmy, historie a vymezení marketingových přístupů, marketingový mix, 4P, 4C 2. Marketingové prostředí (vnější, vnitřní) 3. Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, faktory ovlivňující rozhodování, B2B, B2C a B2G trh) 4. Segmentace trhu (koncept segmentace, segmentace B2B, B2C, implementace a užitek segmentace) 5. Marketingové informace a výzkum (vymezení marketingového výzkumu a jeho role, typy výzkumů) 6. Produkt (analýza produktu, klasifikace produktů, strategie a řízení produktu, životní cyklus produktu) 7. Cena (role a vnímání ceny, externí a interní vlivy rozhodování o ceně, proces a metody tvorby ceny) 8. Místo (struktura a efektivnost distribučních kanálů, distribuční strategie) 9. Propagace 1 (komunikační modely, nástroje obecně) 10. Propagace 2 (nástroje marketingové komunikace, efektivnost komunikace, komunikační strategie, marketingový plán) 11. Digitální marketing, Marketing na internetu 1 12. Digitální marketing, Marketing na internetu 2
Literature
  • DUFEK, Jaroslav. MARKETING – CESTA K ÚSPĚCHU FIRMY. Brno: Cathy, 1997. ISBN 80-238-0982-2.
  • KELLER, Kevin; KOTLER, Philip. Marketing Managament. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • KOSTKOVÁ, M; VAŠTÍKOVÁ, M; PETROVIČOVÁ, J. Marketing služeb. Bratislava: Epos, 2006. ISBN 80-7248-386-2.
  • ŠIMBEROVÁ, Iveta. Trendy vývoje marketingového přístupu. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-7204-362-5.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing: Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 978-80-8641-994-7.
  • NĚMEČEK, Petr. Možné trendy rozvoje podniků. Brno: CERM, 2004. ISBN 80-7204-362-5.
  • WESTWOOD, John. JAK SESTAVIT MARKETINGOVÝ PLÁN. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 978-80-251-2621-9.
  • LANE, Peter; COOPER, John. MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7014-034-8.
Assessment methods
-- item not defined --
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: Kombinované 0/16 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2020, winter 2020, summer 2021, winter 2021, winter 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2023/B_PH_MAR