MKT_K Marketing

Vysoká škola Sting, o.p.s.
léto 2014
Rozsah
1/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lukáš Trčka, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MKT_K/BKV: So 15. 2. 8:30–12:00 Učebna D, So 1. 3. 12:30–16:00 Učebna D, So 15. 3. 12:30–16:00 Učebna D, Pá 28. 3. 10:20–12:00 Učebna D, L. Trčka
MKT_K/BKA: Po 3. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Út 4. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Čt 6. 2. 8:30–12:00 Učebna C, Po 3. 3. 10:20–12:00 Učebna C, L. Trčka
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketing je představení základních obchodních a komunikačních strategií podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingových technik, představují analytické nástroje podniku (SWOT, BCG, GE, PESTEL), marketingový mix, životní cyklus výrobku, nákupní chování jednotlivce a podniků. Předmět se okrajově dotýká marketingového výzkumu, principu sběru dat. Od akademického roku 2011/2012 je předmět doplněn o virální marketing a další moderní marketingové nástroje.
Osnova
  • Přednáška:
    1. Historie marketingu, vývojové směry, marketingové strategie
    2. Analýza podniku a tržního prostředí (SWOT, BCG, GE, PESTEL)
    3. Potenciál trhu, potenciál podniku, nákupní chování jednotlivce, nákupní chování podniku
    4. Marketingový mix (podnikový pohled, zákaznický pohled), životní cyklus výrobku
    5. Marketingový výzkum – nástroje sběru primárních dat
    6. Virální marketing, marketing na sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 s. ISBN 80-86342-40-9. info
    doporučená literatura
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. akt. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. info
  • KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6. info
Výukové metody
Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
Metody hodnocení
Zápočet formou semestrálního projektu – téma: vlastní marketingové strategie. Zkouška formou písemného testu.
Informace učitele
Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje učitel cvičení.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2020, zima 2024.